SEO adviesgesprek aanvragen?
Ik help je graag met het implementeren van de juiste SEO strategie. Maar wil je eerst weten wat op dit moment de stand van zaken is? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan.
Mijn naam is Thomas Haring en de afgelopen 8 jaar heb ik veel bedrijven geholpen met Search Engine Optimalisation, oftewel SEO. Ik heb kleine bedrijven geholpen, maar ook veel grote. Van grote webshops tot lokale dienstverlenende partijen. De kleine lokale ondernemers help ik vooral met lokaal vindbaar zijn in Google. En de grotere webshops help ik met vindbaar zijn op algemene en zeer specifieke zoektermen.
Iedere onderneming is uniek is mijn ervaring. Als ik dit doortrek naar SEO strategieën, dan is het logisch dat een lokale dienstverlenende partij een andere SEO strategie nodig heeft, dan een internationale B2B business. Een duurzame SEO strategie die aansluit bij jouw onderneming, dat is waar wij ons dagelijks mee bezig houden en hard aan werken. Zorgen dat je goed gevonden wordt op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Een heldere en impactvolle visie op SEO is van essentieel belang. Het bepaald enerzijds hoe relevant de websitebezoekers zijn, maar anderzijds zorgt het voor de juiste naamsbekendheid. Dus welke SEO strategie past bij jouw onderneming?
Wij houden ons bezig met het verbeteren van jouw posities in Google, dan kan jij je vooral richten op de dagelijkse gang van zaken, zoals het helpen van nieuwe klanten.
SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Oftewel, zoekmachine optimalisatie. Eigenlijk is het een verzamelnaam van alle processen die zorgen dat je webpagina hoger in Google komt te staan, zonder daar advertenties voor nodig te hebben. Het maken van advertenties in Google Ads heet namelijk SEA en geen SEO.
De niet betaalde zoekresultaten worden ook wel organische zoekresultaten genoemd. Dus deze webpagina gaat over het organisch hoger komen in Google. Oftewel, hoger in Google komen zonder Google daarvoor te betalen.
Organisch zoekverkeer wordt vaak gezien als gratis verkeer naar de website of webshop. In feite klopt dit, omdat je niet voor iedere klik hoeft te betalen, maar echt gratis is het niet. Je moet aan veel factoren werken om hoger in Google te komen. Deze factoren zijn te verdelen in interne en externe werkzaamheden.
Intern gaat over de website zelf, denk aan de content, websitestructuur, techniek etc. Extern gaat meer over de wereld buiten de website, zoals backlinks. Overigens zijn die slechts enkele voorbeelden van factoren die belangrijk zijn bij het behalen van een hogere positie in Google.
Door op de juiste manier met zoekmachine optimalisatie bezig te zijn, leert Google je website steeds beter begrijpen en wordt je daarmee beloond door een hogere positie in Google. Dit kan ook fout gaan, als het op de verkeerde manier wordt uitgevoerd. Daarom is het in veel gevallen verstandig om een SEO bureau, SEO specialist of SEO expert in te schakelen, zodat je hogere posities krijgt en niet lagere.
Wil je meer resultaat met SEO, zodat jouw onderneming hogere posities in Google krijgt? Wij denken met je mee en voeren het voor je uit.
Hoge posities in Google op belangrijke zoekwoorden. Het is mogelijk met zoekmachine marketing. Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen als je direct goed vindbaar bent in Google? Wij hebben een aantal voordelen uiteengezet.
Ik help je graag met het implementeren van de juiste SEO strategie. Maar wil je eerst weten wat op dit moment de stand van zaken is? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan.
Oftewel, als je veel tijd hebt, erg leergierig bent, alles snel in de vingers hebt en veel leergeld wilt betalen, dan is het logisch dat je zelf aan de slag wilt gaan. Echter adviseer ik je dan wel om op zoek te gaan naar een SEO coach of een SEO training te volgen.
Heb je geen zin in al die studieboeken of krijg je al hoofdpijn van het idee om het allemaal zelf te doen, dan zou ik je willen adviseren om te kiezen voor SEO marketing bureau.
Als je kiest voor een SEO bureau, dan betekent dat niet dat je totaal niets meer voor hoeft te doen, tenminste voor 90% hoef je niets te doen. Het is namelijk wel belangrijk dat de SEO marketing specialist of SEO marketing expert weet wat er allemaal speelt binnen jouw organisatie.
Heb je geen zin in al dat gedoe of heb je geen zin/tijd om het allemaal zelf uit te vogelen? Twijfel dan niet en kies voor een SEO bureau.
Vraag direct een vrijblijvende scan aan. De scan geeft je inzicht en handvatten om betere beslissingen te maken. Cruciaal als je het ons vraagt. Knop op de knop hieronder om de scan aan te vragen.
We hebben een lijst samengesteld met verschillende regio’s waarin we actief zijn. Staat jouw regio er niet tussen? Geen zorgen, we bedienen in principe klanten uit heel Nederland. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor verdere informatie.
Ben je klaar om jouw organisatie te laten groeien? Wil je meer weten over onze diensten? Of ben je op zoek naar advies zonder verdere verplichtingen? Neem dan contact met ons op via de beschikbare contactopties.
Hieronder vind je enkele vragen die wij regelmatig voorbij horen komen. Mocht jouw vraag er nog niet bij staan, laat dat dan even weten door een mail te sturen naar info@onlinemeersucces.nl.
SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Het is één van de belangrijkste vormen van online marketing. Dagelijks worden er wereldwijd ruim 3,5 miljard zoekopdrachten gedaan op Google. Zo zie je gelijk waarom dit zo belangrijk is voor jouw onderneming. Door middel van SEO zorg je ervoor dat je hoger komt in de organische resultaten van zoekmachines. Je vindbaarheid voor potentiële klanten wordt dus hoger en je websitebezoekers stijgen.
Het verschil tussen SEO en SEA is het wel of niet betalen voor kliks. SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel adverteren in zoekmachines. Als je wilt adverteren in Google, dan kan je dat doen door middel van Google Ads, voorheen Google Adwords. Als mensen op jouw organische zoekresultaten klikken, dan hoef je niets te betalen. Bij de advertenties aan de boven- en onderkant is dat anders.
SEO is om diverse redenen erg belangrijk. De belangrijkste reden is het zichtbaar zijn voor potentiële klanten, oftewel voor jouw doelgroep. Met SEO kan je op lange termijn veel rendement halen uit hogere posities, mits de SEO werkzaamheden op de juiste manier worden uitgevoerd. De organische kliks zijn gratis, dus als je eenmaal een mooie positie in Google hebt geclaimd, dan pluk je daar nog lang de vruchten van.
Je kan SEO opdelen in 3 pilaren. Deze pilaren zijn techniek, content en linkbuilding. Voor een effectief resultaat is het belangrijk dat dit op de juiste manier gebeurd. Gebruik je de foute werkwijzen om dit te doen wordt je afgestraft door de zoekmachines en kan je gaan dalen in de zoekmachine in plaats van stijgen. Zonder de juiste strategie en middelen kan SEO extreem moeilijk zijn om uit te voeren. SEO uitbesteden aan een SEO bureau kan hiervoor de oplossing zijn. Je hoeft er zelf geen tijd meer aan te besteden en kan je volledig focussen op jouw onderneming. De specialist regelt dan de SEO voor jou!
Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar je niet voor hoeft te betalen. Deze zoekresultaten worden onder de bovenste advertenties en boven de onderste advertenties getoond. Je kunt deze zoekresultaten zien als niet-gesponsorde zoekopdrachten of met andere woorden, natuurlijke zoekopdrachten. Organische zoekresultaten zijn onder andere te herkennen aan het ontbreken van de Adv tekst. Dit staat voor advertentie. Per zoekopdracht zijn er honderden, maar vaker nog duizenden zoekresultaten.
Hoeveel SEO gaat kosten is natuurlijk afhankelijk van jouw budget. Het aantal uren dat nodig ervoor nodig gaat zijn is volledig afhankelijk van verschillende factoren. Deze factoren zijn bijvoorbeeld de zoekwoorden, wat de concurrentie doet, de techniek en de inhoud van je website. De totaal kosten worden gebaseerd op de benodigde uren en het budget wat jij hiervoor over hebt.
Hoe lang SEO duurt hangt af van onder andere de concurrentie, het type zoekwoord, domeinautoriteit en linkprofiel. Dus bij veel concurrentie, hoge zoekvolumes, lage domeinautoriteit en slecht linkprofiel duurt het langer om een hogere positie te krijgen. Zit je in een niche markt met minder concurrentie en minder zoekvolume en bestaat jouw website al een aantal jaar, dan duurt het gemiddeld minder lang om een mooie positie te krijgen. Kortom, het is afhankelijk van het zoekwoord, jouw markt en jouw website. Wil je weten hoe jouw website ervoor staat? Vraag dan een gratis SEO scan aan.
Bedrijfsgegevens
Website
Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.
Na het invullen van het formulier zullen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen en drinken we samen een kop koffie.