Meestgestelde vragen

In onderstaande rubrieken vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw antwoord er niet bij, neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen die wij op dagelijkse basis voorbij horen komen. De vragen zijn per categorie opgedeeld en zijn gekopieerd van desbetreffende categoriepagina’s. Zodoende vind je soms dubbele antwoorden, maar hierdoor kun je wel snel het juiste antwoord vinden.

Google Ads

Google Ads is een tool van Google om advertenties mee te maken. De tool wordt ook wel omschreven als een advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om te adverteren op Google, Youtube of andere websites die bij Google zijn aangesloten. Het is mogelijk om met Google Ads op een hele brede doelgroep te adverteren of juist op een selecte doelgroep. Oftewel, met Google Ads kun je meer naamsbekendheid krijgen, meer klanten bereiken en je omzet vergroten.

Google Ads is de nieuwe naam voor Google Adwords. Google heeft aangegeven dat de nieuwe naam beter past bij alle mogelijkheden die het advertentieplatform nu heden ten daags te bieden heeft. Het woord ‘Adwords’ lijkt toch alleen te gaan over adverteren op woorden (ad van advertentie en words van woorden).

Google Adwords of Google Ads is allang veel meer dan een zoekwoord gedreven advertentieplatform, want je kunt namelijk al een tijdje adverteren op interesses, in-market categorieën, affiniteitsgroepen en nog veel meer andere mogelijkheden. De naamsverandering van Google Adwords naar Google Ads, het maakt niets uit, het platform blijft nog steeds een effectieve manier waarmee je de doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken.

Echter betekent een naamverandering wel dat de namen van een aantal diensten en beroepen veranderen. Eigenlijk is het vanaf de naamsverandering geen Adwords uitbesteden meer, maar Google Ads uitbestedenAdwords bureau bestaat ook niet meer en wordt Google Ads bureauAdwords specialist gaat vanaf nu over in Google Ads specialistAdwords expert wordt vanaf nu Google Ads expert.

Adwords

Google Adwords is een tool van Google om advertenties mee te maken. De tool wordt ook wel omschreven als een advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om te adverteren op Google, Youtube of andere websites die bij Google zijn aangesloten. Het is mogelijk om met Google Adwords op een hele brede doelgroep te adverteren of juist op een selecte doelgroep. Oftewel, met Google Adwords kun je meer naamsbekendheid krijgen, meer klanten bereiken en je omzet vergroten.

Google Ads is de nieuwe naam voor Google Adwords. Google heeft aangegeven dat de nieuwe naam beter past bij alle mogelijkheden die het advertentieplatform nu heden ten daags te bieden heeft. Het woord ‘Adwords’ lijkt toch alleen te gaan over adverteren op woorden (ad van advertentie en words van woorden).

Google Adwords of Google Ads is allang veel meer dan een zoekwoord gedreven advertentieplatform, want je kunt namelijk al een tijdje adverteren op interesses, in-market categorieën, affiniteitsgroepen en nog veel meer andere mogelijkheden. De naamsverandering van Google Adwords naar Google Ads, het maakt niets uit, het platform blijft nog steeds een effectieve manier waarmee je de doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken.

Echter betekent een naamverandering wel dat de namen van een aantal diensten en beroepen veranderen. Eigenlijk is het vanaf de naamsverandering geen Adwords uitbesteden meer, maar Google Ads uitbestedenAdwords bureau bestaat ook niet meer en wordt Google Ads bureauAdwords specialist gaat vanaf nu over in Google Ads specialistAdwords expert wordt vanaf nu Google Ads expert.

SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het is eigenlijk een verzamelnaam en gaat over het adverteren in zoekmachines. Google is de grootste zoekmachine en daarom wordt vaak gedacht dat SEA gaat over adverteren op Google. Feitelijk gaat het echter over adverteren op Bing en alle andere zoekmachines. Het programma waarmee advertenties voor Google gemaakt worden heet Google Ads. Kortom, SEA is een containerbegrip voor het adverteren op zoekmachines.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een term die veel terugkomt in de online marketing wereld. Het is de Nederlandse benaming voor Search Engine Optimalization, oftewel SEO. Met zoekmachine optimalisatie verbeter je diverse aspecten van een webpagina om zodoende je website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines.

Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar niet voor betaald wordt. Deze zoekresultaten worden onder de bovenste advertenties en boven de onderste advertenties getoond. Je kunt deze zoekresultaten zien als niet-gesponsorde zoekopdrachten of met andere woorden, natuurlijke zoekopdrachten. Organische zoekresultaten zijn onder andere te herkennen aan het ontbreken van de ‘Adv’ tekst. Dit staat voor advertentie. Per zoekopdracht zijn er honderden, maar vaker nog duizenden zoekresultaten.

Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing is een term die veel terug komt in de online marketing wereld. Het is een ander woord voor zoekmachine optimalisatie. Eigenlijk is zoekmachine marketing de Nederlandse interpretatie Search Engine Optimalization, oftewel SEO. Met zoekmachine marketing verbeter je diverse aspecten van een webpagina om zodoende je website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines.

Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar niet voor betaald wordt. Deze zoekresultaten worden onder de bovenste advertenties en boven de onderste advertenties getoond. Je kunt deze zoekresultaten zien als niet-gesponsorde zoekopdrachten of met andere woorden, natuurlijke zoekopdrachten. Organische zoekresultaten zijn onder andere te herkennen aan het ontbreken van de ‘Adv’ tekst. Dit staat voor advertentie. Per zoekopdracht zijn er honderden, maar vaker nog duizenden zoekresultaten.

SEO

SEO is een term die veel terug komt in de online marketing wereld. Het staat voor Search Engine Optimalization. De Nederlandse benaming voor SEO is zoekmachine optimalisatie. Met SEO verbeter je diverse aspecten van een webpagina om zodoende je website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines.

Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar niet voor betaald wordt. Deze zoekresultaten worden onder de bovenste advertenties en boven de onderste advertenties getoond. Je kunt deze zoekresultaten zien als niet-gesponsorde zoekopdrachten of met andere woorden, natuurlijke zoekopdrachten. Organische zoekresultaten zijn onder andere te herkennen aan het ontbreken van de ‘Adv’ tekst. Dit staat voor advertentie. Per zoekopdracht zijn er honderden, maar vaker nog duizenden zoekresultaten.