Door zorgvuldig te meten welke campagnes inkomende gesprekken genereren, kunnen bedrijven hun return on investment (ROI) nauwkeuriger berekenen en optimaliseren. Hierdoor kunnen ze beter beslissen waar ze hun marketingbudgetten het beste kunnen inzetten.
Door de gegevens die een marketeer ontvangt met dynamische calltracking kunnen de marketing campagnes beter geoptimaliseerd worden.
Het systeem helpt bij het opsporen van frauduleuze of onrechtmatige oproepen en biedt tegelijkertijd een manier om de kwaliteit van inkomende gesprekken te bewaken en te verbeteren.
In veel branches vinden de meeste conversies telefonisch plaats, in sommige branches zelfs tot 50%. Dat maakt het uiteraard cruciaal om te weten waar deze belletjes vandaan komen en alle andere gegevens die hierbij komen kijken. Calltracking heeft een cruciale rol bij het optimaliseren van marketing campagnes. Middels calltracking weet jij precies vanaf welke kanalen jouw klanten bellen. Jij kan een helder inzicht krijgen in de effectiviteit van al jouw kanalen en dit op basis hiervan ook optimaliseren.
Bij calltracking wordt het telefonisch contact met data gecombineerd. Door de data te analyseren kan jij precies zien welke aanpassingen nodig zijn om jouw campagnes beter te laten werken.
Er zijn verschillende calltracking tools op de markt beschikbaar. De twee bekendste zijn adcalls en qooqie.
Calltracking kent super veel voordelen. Eén van de belangrijkste is uiteraard dat het jouw campagnes beter meetbaar maakt en jij jouw budgetten efficiënt kan indelen. Naast de kanalen geeft het nog veel meer mogelijkheden en inzichten. Jij kan bijvoorbeeld de duur van het gesprek zien en het gesprek terugluisteren. Zo kan jij jouw sales teksten aanpassen en verbeteren wat tot meer conversies zal leiden.
Je kan het naast de online kanalen ook offline gebruiken. Jij kan bijvoorbeeld een speciaal nummer op advertenties of billboard plaatsen en dan weet jij zo precies wie er vanaf het offline kanaal gelijk een telefoontje heeft gepleegd.
De werking van call tracking is relatief eenvoudig maar zeer effectief. Wanneer een potentiële klant op een Google advertentie klikt, wordt een uniek telefoonnummer getoond dat specifiek aan die advertentie is gekoppeld. Als de klant besluit te bellen, registreert het calltracking-systeem deze oproep en koppelt deze aan de betreffende advertentie. Deze informatie wordt vervolgens geanalyseerd om te bepalen welke advertenties en zoekwoorden de meeste oproepen genereren. Deze data kan worden geïntegreerd met Google Analytics en andere marketingtools, waardoor marketeers een gedetailleerd overzicht krijgen van de prestaties van de advertenties en hierop kunnen aanpassen om de effectiviteit van hun campagnes te maximaliseren.
Wilt u nog meer weten over dynamische calltracking? Hieronder leest jij de meest gestelde vragen die wij krijgen over dynamische calltracking.
Calltracking is een systeem dat het mogelijk maakt om te achterhalen hoe bellers een bedrijf hebben gevonden. Dit wordt vaak gebruikt om de effectiviteit van verschillende marketingkanalen te meten.
Dynamische call tracking zorgt ervoor dat iedere nieuwe bezoeker een uniek telefoonnummer te zien krijgt. Op deze manier is de bron van het telefoontje zeer duidelijk te achterhalen.
Offsite calltracking kan ingezet worden voor offline marketing mogelijkheden. Dit zijn speciale nummers die jij alleen inzet voor een marketing actie. Bijvoorbeeld een nummer die jij op een flyers zet.
Ja, veel calltracking-systemen kunnen integreren met andere marketing- en analysetools, waardoor bedrijven een completer beeld krijgen van hun marketingprestaties.
Calltracking is nuttig voor bedrijven die een aanzienlijk volume aan telefoontjes ontvangen en waarbij telefoongesprekken een belangrijk onderdeel zijn van de klantenreis. Bedrijven waar het zeker nuttig voor is, zijn bedrijven die acute dienstverlening bieden. Hierbij kan jij denken aan loodgieters en zorgverleners.
Bedrijfsgegevens
U gaat akkoord met onze algemene voorwaarden, privacy verklaring en cookiebeleid door gebruik te maken van deze website.
Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.