Jouw bedrijf wordt goed zichtbaar bij mensen die opzoek zijn naar jouw producten of diensten in jouw regio. Dit betekent dat jij websitebezoekers ontvangt waarbij de kans groter is dat ze overgaan tot conversie.
Door je bedrijf te optimaliseren voor lokale zoekopdrachten, vergroot je je zichtbaarheid op belangrijke platforms zoals Google Mijn Bedrijf, Google Maps en lokale bedrijvengidsen.
Bezoekers die lokale zoekopdrachten uitvoeren gaan vaker over tot conversies.
Als een lokale onderneming wil jij uiteraard goed gevonden worden in jouw regio. Voor winkels die klanten uit de buurt willen en dienstverleners die opdrachten uit de buurt willen is dit een cruciaal onderdeel. Lokale zoekopdrachten hebben vaak ook nog een hogere conversiepercentage. Als bedrijf wil jij uiteraard hierbij bovenaan komen te staan. Jij wilt dan gevonden worden in de lokale zoekresultaten en Google Maps. Dat niet alleen bijna 46% van de dagelijkse zoekopdrachten in google hebben een lokale zoekintentie. Dit is uiteraard zonde als jij hier als ondernemer geen gebruik van maakt. Wil jij weten wat lokale vindbaarheid voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op en dan vertellen wij jou meer.
Als eerst is het uiteraard erg belangrijk dat jouw bedrijf een Google mijn bedrijf heeft. Met een Google mijn bedrijf geef jij jouw onderneming al een extra kans om als aanbieder in Google Maps te komen staan.
Vervolgens is het belangrijk dat jouw website geoptimaliseerd wordt voor lokale zoekopdrachten en daarop gevonden wordt. Om gevonden te worden in Google op lokale zoekopdrachten kan jij gebruik maken van Google Ads of SEO marketing technieken.
In Google kan jij op verschillende manieren lokaal gevonden worden. De eerste zal waarschijnlijk voor de hand liggen en dat is als iemand een lokale zoekopdracht invoert. Hierbij is een voorbeeld van deze zoekopdracht: online marketing bureau Rijswijk. Daarnaast kan jij ook een gelokaliseerde zoekopdracht hebben. Dit houdt in dat jij online marketing bureau intypt en Google aan de hand van jouw locatie een relevante lokale zoekresultaat geeft. Uiteindelijk heb jij ook nog de resultaten in Maps. Als je op Google zelf typt komen er vaak standaard 3 maps resultaten naar voren. Dit wordt door marketeers ook wel de local pack genoemd. In deze resultaten worden alleen de lokale bedrijfsvermeldingen getoond.
Hieronder lees je de meest gestelde vragen over lokale vindbaarheid.
Met lokale SEO zorg jij ervoor dat jouw website in de organische zoekresultaten goed zichtbaar wordt bij de lokale zoekopdrachten. Dit wordt gedaan door content optimalisatie, linkbuilding en websitetechniek.
Bij lokale SEA ga jij adverteren op lokale zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw onderneming. Hierbij gaat het om de betaalde zoekresultaten in Google.
Als jij lokaal beter vindbaar wil worden kan jij verschillende marketing inspanningen uitvoeren. Als eerst is het essentieel om een Google mijn bedrijf te maken. Vervolgens zou jij ervoor kunnen kiezen om met SEA en SEO aan de slag te gaan om deze online zichtbaarheid te creëren.
Google mijn bedrijf is een gratis tool waarmee jij als bedrijf jouw online aanwezigheid kan vergroten. De voordelen van een Google mijn bedrijf is dat jij informatie kan bieden aan jouw klanten. Daarnaast kunnen klanten ook reviews geven aan jouw bedrijf, wat voor potentiële klanten weer een stukje betrouwbaarheid kan meegeven. Kortom zorgt het voor meer bereik en websitebezoekers en is het een essentieel stukje voor de groei van jouw onderneming.
Bedrijfsgegevens
U gaat akkoord met onze algemene voorwaarden, privacy verklaring en cookiebeleid door gebruik te maken van deze website.
Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.