fbpx

Google Ads bureau

Wij maken voor mkb bedrijven goed presterende Google Ads campagnes in Google die zorgen voor meer klanten en omzet.

Gratis Google Ads scan twv €75,-

8 jaar

Ervaring met Google Ads en bedrijven geholpen door hun Google Ads te beheren.

5 miljoen

Euro aan advertentiekosten uitgegeven om bedrijven te helpen met Google Ads.

10 miljoen

Google Ads campagnes opgezet om bedrijven te laten groeien met Google Ads.

Google Ads

Wat is Google Ads

Google Ads is een programma van Google waarmee je advertenties voor Google kunt maken. Er zijn binnen Google Ads vijf soorten advertenties, namelijk shopping advertenties, zoekadvertenties, display advertenties, applicatie advertenties en video advertenties.

  • De shopping advertenties zijn voornamelijk bedoeld voor webshops en zorgen ervoor dat je kunt adverteren met alle producten van jouw webshop.
  • De zoekadvertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren op specifieke zoektermen en daarmee kun je een gunstige positie in Google krijgen.
  • De display advertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren met visuele en/of tekst advertenties op andere websites.
  • De applicatie advertenties zijn voornamelijk bedoeld voor applicaties en zorgen ervoor dat je mensen kunt stimuleren om een app te downloaden.
  • De video advertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren met zelfgemaakte video’s op Youtube.

Met deze vijf soorten advertenties kun je meer online zichtbaarheid creëren, zowel lokaal, zoals in regio Den Haag, als Nationaal, zoals in heel Nederland. Het is ook mogelijk om op een specifiek zoekwoord op de eerste positie in Google te staan.

Het spel van advertenties maken, zoekwoorden uitkiezen, biedingen instellen, concurrentie analyseren en flink optimaliseren gebeurd allemaal in het programma Google Ads.

Res

Optimaal resultaat

Wil je meer resultaat uit jouw Google Ads advertenties halen, zodat jouw onderneming verder kan groeien? Wij denken met je mee en voeren het voor je uit.

De voordelen van Google Ads

Meer relevante bezoekers

Wil je op specifieke zoektermen gevonden worden? Dat is mogelijk, want je kan op elke zoekterm adverteren.

Direct een goede positie

Wil je een toppositie op een bepaald zoekwoord? Dat is mogelijk, want je kunt zelf de positie bepalen.

Continue meer bezoekers

Wil je continue bezoekers op je website? Dat is mogelijk, want elke dag zijn er potentiële klanten op zoek naar jou.

Verbeter je lokale vindbaarheid

Wil je beter gevonden worden binnen jouw regio? Dat is mogelijk, voor elke plaatsnaam kun je advertenties maken. 

Google Ads scan

Ik help je graag met het opzetten en verbeteren van jouw Google Ads campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis Google Ads scan aan.

De voordelen van een Google Ads bureau

Laat experts aan het werk

Je hoeft geen kennis op te doen, want ik heb die kennis al in huis en zet die kennis in om jou te helpen.

Focus op je eigen bedrijf

Je hoeft geen focus te verliezen, want ik zorg voor een betere zichtbaarheid in Google.

Geen leergeld betalen

Je hoeft geen leergeld te betalen, want ik weet hoe je direct goed van start kan gaan met Google Ads.

Geen tijdverspilling

Je hoeft geen zee van tijd te investeren, want ik help je om jouw vindbaarheid in Google te vergroten.

Google Ads bureau kosten

Google Ads bureau? Wat zijn de kosten? Wat de investering is voor het opzetten, inrichten en beheren van een Google Ads account verschilt per soort onderneming. Hierbij zijn een aantal factoren bepalend, zoals aantal producten, aantal diensten, lokaal, landelijk, focus op leads, focus op naamsbekendheid etc. In iedere situatie bestaat de investering uit de volgende drie zaken die hieronder worden toegelicht.

Google Ads
budget

Het adverteren op Google kost geld. Deze kosten worden door Google in rekening gebracht en noemen wij Google Ads budget.

Google Ads
opstartkosten

Wij werken met opstartkosten. Dit is het aantal uur dat wij nodig hebben om jouw Google Ads account op te zetten.

Google Ads
beheerskosten

De beheerskosten zijn maandelijks terugkomende kosten. Dit is nodig om alle campagnes voortdurend te optimaliseren.

Google Ads werkzaamheden

Google Ads is een complex advertentieplatform en bevat veel mogelijkheden. Ook kan je snel veel geld verliezen. Om vooral het laatste te voorkomen en meer succes te realiseren zorgen wij altijd voor een continue beheersproces, waarbij wij de geschikte opties en functies inzetten die aansluiten bij jouw onderneming. 

Google Ads
functies

Wij benutten alle functies die Google Ads te bieden heeft. De campagnes moeten renderen en dat is het belangrijkste.

Google Ads
doorbouwen

Elke maand worden er nieuwe campagnes gebouwd op basis van bestaande data om groei te garanderen.

Google Ads
optimaliseren

Dagelijks worden de bestaande campagnes in de gaten gehouden om zo snel mogelijk te schakelen mocht dit nodig zijn.

Google Ads extra's

Google Ads bureau? Wat zijn de kosten? Wat de investering is voor het opzetten, inrichten en beheren van een Google Ads account verschilt per soort onderneming. Factoren die hierbij bepalend zijn bijvoorbeeld: aantal producten, aantal diensten, lokaal, landelijk, focus op leads, focus op naamsbekendheid etc. In iedere situatie bestaat de investering uit de volgende drie zaken die hieronder worden toegelicht.

Banner
campagnes

Banners van je producten en/of diensten op andere websites zorgt voor veel naamsbekendheid.

Video
campagnes

Video campagnes inzetten om getoond te worden op Youtube zorgt voor veel naamsbekendheid.

Dynamische
campagnes

Dynamische campagnes vergroten het bereik van je campagnes, doordat Google op zoek gaat naar interessante zoekwoorden.

Banners voor naamsbekendheid

Google Ads displaycampagnes

Binnen Google Ads kun je adverteren met banners. De banners worden dan getoond op andere websites. Je bent het ongetwijfeld wel eens tegengekomen, je bezoekt een website of webshop en vervolgens zie je overal banners verschijnen van de website dat je hebt bekeken. Dit zijn remarketing display advertenties gemaakt met zelfgemaakte banners of geautomatiseerde banners. 

Met zelfgemaakte banners bedoel ik banners die door een designer zijn gemaakt en in verschillende formaten zijn aangepast, waardoor het mogelijk is om op bijna iedere website te kunnen adverteren Met geautomatiseerde banners bedoel ik de standaard templates die Google Ads heeft ontwikkeld om te kunnen adverteren in het display netwerk.

Display advertenties zorgen voor veel naamsbekendheid en bereik. Het display netwerk is namelijk ontzettend groot en met alle instellingen die in Google Ads mogelijk zijn kun je heel gericht of juist heel algemeen adverteren. 

De kosten voor deze upgrade zijn afhankelijk van het pakket. In de pakketten worden alleen de standaard templates van Google Ads gebruikt. Wil je graag andere banners, dan kan ik die ontwerpen tegen een meerprijs van 75 euro per uur (excl btw). Je mag ook een andere designer inhuren. Echter moet deze designer dan wel rekening houden met de richtlijnen voor een Google Ads display advertentie.

 

Google Ads displaycampagnes

Displaycampagnes

Maandelijks nieuwe leads of bestellingen via advertenties op Google krijgen? Met een maandelijkse investering kan jij jouw bedrijf laten groeien.

Google Ads videocampagnes

Videocampagnes

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Groot bereik met video

Google Ads videocampagnes

Binnen Google Ads kun je adverteren met video’s. Deze video’s worden dan voornamelijk getoond op Youtube. Op Youtube wordt de video advertentie meestal aan het begin van de video afgespeeld, maar in sommige gevallen kan de video advertentie ook tussendoor worden afgespeeld. Het ligt er maar net aan hoe de maker van de video waarop jij adverteer zijn instellingen heeft ingesteld. Na het afspelen van de video advertentie wordt je in de meeste gevallen ook nog getoond met een display advertentie op diezelfde pagina.

Video advertenties zijn in de meeste gevallen bedoeld om meer naamsbekendheid en bereik te creëren. Video advertenties worden het meest gebruikt door grote ondernemingen die in een bepaald tijdsbestek zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Daarentegen kan het in bepaalde gevallen of situaties ook erg effectief werken voor de wat kleinere ondernemers. 

De kosten van video advertenties zijn afhankelijk van het pakket. Het is wel belangrijk om te weten dat het maken van de video of video’s hier wel buiten vallen. De kosten voor het maken van een video of van meerdere video’s zijn 75 euro per uur (excl. btw). 

Dynamische tekstadvertenties

Dynamische advertenties

Dynamische campagnes zijn geautomatiseerde campagnes gecreerd door Google zelf. Dit klikt misschien in de eerste instantie erg ingewikkeld. Google scant bij deze optie jouw website, net zoals het iedere andere website scant en gebruikt wat er op jouw website staat als brandstof om relevante zoektermen te bepalen en relevante advertentieteksten op te stellen. Erg geavanceerd dus. 

Dit optie is erg interessant bij een goed ontwikkelde website met makkelijk leesbare code (voor Google uiteraard). Bijvoorbeeld voor een grote webshop met veel belangrijke categorieën en producten, maar ook voor een dienstverlenende partij met veel diensten. De optie dekt alle gaten tussen de handgemaakte campagnes. Wat bedoel je daarmee?

Als je bijvoorbeeld adverteer op ‘Google Ads uitbesteden Den Haag’ en ‘SEA specialist Den Haag’, dan kan het zijn dat Google met dynamische campagnes ook gaat adverteren op ‘lokale advertenties maken in Google’. Iets waar ik bijvoorbeeld voor mijzelf misschien wel helemaal niet aan heb gedacht. Natuurlijk wel, maar voor de uitleg was het een makkelijk voorbeeld. Het gat is daarmee dus gedekt. Deze optie zorgt ervoor dat je op veel meer zoektermen zichtbaar bent, zoektermen waar je van te voren misschien helemaal niet aan hebt gedacht.

Dynamische Google Ads campagnes

Dynamische campagnes

Maandelijks nieuwe leads of bestellingen via advertenties op Google krijgen? Met een maandelijkse investering kan jij jouw bedrijf laten groeien.

Google Ads opties

Dynamische
calltracking

In sommige branches komen leads en sales telefonisch binnen. Om dit inzichtelijk te maken zijn er bepaalde tools nodig.

Feed
management

Voor e-commerce bedrijven is een shopping campagne onvermijdelijk. Er zijn tools nodig om een uitstekende feed te maken.

Geavanceerde conversiemeting

Dynamische calltracking

Het meten van telefoongesprekken is niet eenvoudig, maar met diverse tools is het mogelijk geworden. Wat bedoel ik precies met telefoongesprekken meten? Als de telefoon overgaat, dan wil ik als marketeer weten waar dat belletje vandaan komt. Komt dit van een advertentie in de krant of komt het van een effectieve Google Ads advertentie. Het kunnen meten van telefoongesprekken zorgt ervoor dat ik kan bepalen of een bepaalde Google Ads campagne wel werkt of niet.

De geavanceerde tools maken het voor mij ook mogelijk om te zien op welke zoektermen en via welke advertenties de bezoekers zijn binnengekomen op de website en uiteindelijk hebben gebeld. Deze informatie is ook weer cruciaal voor het optimaliseren .

Het meten van telefoongesprekken heeft wel een meer prijs bovenop de beheerskosten. Dit is vanwege de maandelijkse kosten van die geavanceerde tools. De kosten variëren, afhankelijk van het gebruik, van 29 euro tot 59 euro per maand. Als jouw website meer dan 5000 sessies per maand, dan zullen de maandelijkse kosten iets hoger zijn dan 59 euro per maand. De opstartkosten zijn 57 euro (excl btw) als ik alleen de tools opzet in Google Ads en 97 euro (excl btw) als ik de tools opzet in zowel de website als in Google Ads. 

Calltracking

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Feed management

Feed management

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Data management

Feed management

Channable is een systeem waarmee je feeds kunt maken voor diverse platformen, waaronder Google Ads. Het systeem is handig bij het maken van een kwalitatieve feeds voor bijvoorbeel Google Shopping campagnes en product display advertenties. Het maken van een feed is in de meeste gevallen alleen nodig bij een webshop. Dus heb je geen webshop, dan is deze upgrade niet van toepassing.

De kwaliteit van een feed is belangrijk voor de advertenties. Je wilt namelijk niet de verkeerde afbeelding bij een product zien staan. Hiermee verspil je geld en het geeft een verkeerd beeld van jouw bedrijf.

De upload frequentie is ook belangrijk. Wat bedoel ik hiermee? De feed moet minimaal één keer dag worden geupdatet met alle aanpassingen in de webshop, denk aan voorraad, teksten en afbeeldingen. Je wilt voorkomen dat je gaat adverteren met producten die niet meer op voorraad zijn.

De bovenstaande problemen kunnen met Channable worden opgelost. De kosten voor deze upgrade zijn gelijk aan de kosten die Channable in rekening brengt. Het opzetten van het account en het maken en/of optimaliseren van de feeds vallen onder de opstart- en beheerskosten. 

Google Ads scan

Ik help je graag met het opzetten en verbeteren van jouw Google Ads campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis Google Ads scan aan.

Veel gestelde vragen over Google Ads

Dit zijn enkele vragen die ik in de loop der jaren heb gekregen van andere mensen. Mocht jouw vraag hier niet bij zitten, dan kun je altijd een mail sturen naar thomas@onlinemeersucces.nl.

Wat is Google Ads?

Google Ads is een tool van Google om advertenties mee te maken. De tool wordt ook wel omschreven als een advertentieplatform van Google. Dit platform maakt het mogelijk om te adverteren op Google, Youtube of andere websites die bij Google zijn aangesloten. Het is mogelijk om met Google Ads op een hele brede doelgroep te adverteren of juist op een selecte doelgroep. Oftewel, met Google Ads kun je meer naamsbekendheid krijgen, meer klanten bereiken en je omzet vergroten.

Wat is het verschil tussen Google Adwords en Google Ads?

Google Ads is de nieuwe naam voor Google Adwords. Google heeft aangegeven dat de nieuwe naam beter past bij alle mogelijkheden die het advertentieplatform nu heden ten daags te bieden heeft. Het woord ‘Adwords’ lijkt toch alleen te gaan over adverteren op woorden (ad van advertentie en words van woorden).

Google Adwords of Google Ads is allang veel meer dan een zoekwoord gedreven advertentieplatform, want je kunt namelijk al een tijdje adverteren op interesses, in-market categorieën, affiniteitsgroepen en nog veel meer andere mogelijkheden. De naamsverandering van Google Adwords naar Google Ads, het maakt niets uit, het platform blijft nog steeds een effectieve manier waarmee je de doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken.

Echter betekent een naamverandering wel dat de namen van een aantal diensten en beroepen veranderen. Eigenlijk is het vanaf de naamsverandering geen Adwords uitbesteden meer, maar Google Ads uitbesteden. Adwords bureau bestaat ook niet meer en wordt Google Ads bureau. Adwords specialist gaat vanaf nu over in Google Ads specialist. Adwords expert wordt vanaf nu Google Ads expert.

Google Ads scan

Ik help je graag met het opzetten en verbeteren van jouw Google Ads campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis Google Ads scan aan.

Google Ads bureau

in uw regio

Ben je op zoek naar een Google Ads bureau uit de regio of wil je graag je Google Ads uitbesteden of ben je voor plan om een Google Ads expert of Google Ads specialist in te huren? Klik op één van de onderstaande links of zoek op plaatsnaam.