Adblockers en browserbeperkingen spelen een steeds grotere rol bij het blokkeren van cookies. Door gebruik te maken van server-side tracking, kan je dat voorkomen.
Met server-side tracking kunnen webshops zich beter aanpassen aan de snel veranderende privacy eisen van de EU, zowel op nationaal als internationaal niveau.
Met server-side tracking worden er aanzienlijk minder tracking-pixels geladen in de browser van de gebruiker dan bij client-side tracking. Dit zorgt ervoor dat de dataverzameling veel efficiënter verloopt. Een bijkomend voordeel is dat de laadtijden van websites en webshops merkbaar worden verkort.
Server Side Tagging is een methode waarbij gegevensverzameling en -meting via een server plaatsvinden in plaats van via de browser van de websitebezoeker, zoals bij client-side tracking. De tool biedt vele voordelen, zoals verbeterde privacy voor gebruikers en hogere nauwkeurigheid van data, omdat het minder gevoelig is voor ad-blockers.
Als je start met het gebruiken van Server Side Tagging kan het veel voordelen voor jouw conversiemeting opleveren. Als eerst kan het jou namelijk meer data opleveren, aangezien ad blockers niet werken bij de server side. Bij alleen een client side tagging wordt dit niet gemeten. Daarnaast beschikt het over een langere cookieduur, ze worden namelijk niet meer beperkt vanuit de browser en je kan ze voor een langere tijd plaatsen. Andere voordelen waar je op kan rekenen is een verbetering van laadsnelheid en meer controle over de meting die uitgevoerd wordt. Het laatste voordeel is First Party cookies. Door een server vanaf je eigen domein te gebruiken kun je cookies als first-party opslaan.
Server Side Tagging verplaatst tags en scripts van de browser naar de server, wat de beveiliging en prestaties verbetert. In plaats van gegevens direct vanuit de browser naar externe partijen te sturen, gaan ze eerst naar een door de organisatie gecontroleerde server. Deze server verwerkt de gegevens en stuurt ze door naar derden. Dit geeft organisaties meer controle over datadeling en versnelt paginalading doordat er minder externe scripts in de browser draaien. Daarnaast omzeilt server side tagging adblockers, omdat de gegevensuitwisseling op de server plaatsvindt. Hierdoor is deze aanpak veiliger, efficiënter en biedt het bedrijven meer controle over data-analyse en tracking.
Meer weten over Server Side Tagging? Hieronder lees jij de meest gestelde vragen. Ontbreekt jouw vraag in de lijst? Neem dan gerust contact met ons op, wij vertellen jou graag meer.
Server Side Tagging is een methode voor het tracken van conversies. In plaatst van dat de tracking op de webbrowser loopt, loopt deze nu op de server.
Voor Server Side Tagging zijn geen vaste prijzen, het pakket dat jij nodig hebt hiervoor hangt namelijk af van jouw website of webshop. Wil jij weten hoeveel het voor jou gaat kosten? Neem dan gerust contact op met onze specialisten.
Met de client side wordt de data verzameld via een webcontainer en bij server side via de server.
Met Server Side Tagging worden adblockers omzeild. Als dit niet gebeurt ontbreekt er een groot deel van je data. Jouw Google Ads campagnes worden dan bijvoorbeeld maar gedeeltelijk gemeten. Met Server Side Tagging kan je deze adblockers tegen houden en vul je dit gat uit jouw data op.
First-party cookies zijn kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op je apparaat door de website die jij bezoekt. Deze cookies worden direct door de website zelf aangemaakt, zonder tussenkomst van derden. Ze dienen om de gebruikerservaring te verbeteren door zaken zoals voorkeuren, inloggegevens of de inhoud van je winkelwagentje te onthouden. First-party cookies zijn essentieel voor het personaliseren van content en het analyseren van websitegebruik om de site te optimaliseren.
Bedrijfsgegevens
U gaat akkoord met onze algemene voorwaarden, privacy verklaring en cookiebeleid door gebruik te maken van deze website.
Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.