In deze blog gaan wij jou alles over de extensies voor Google Ads vertellen. Wij leggen uit wat ze zijn, wat de eisen ervoor zijn en waarvoor ze vaak gebruikt worden.
Sitelinks
Met deze extensie heb jij de mogelijkheid om extra links onder jouw advertentie weer te geven. Deze kunnen bijvoorbeeld doorverwijzen naar specifieke pagina’s van jouw website, die weer relevantie zijn aan jouw tekstadvertentie. Dit wordt vaak ingezet om te laten zien dat jij de specialist bent in een bepaalde dienst. Bijvoorbeeld als iemand online marketing bureau zoekt en hiervoor een advertentie krijgt, is het zeer voordelig om dan sitelinks te zien met de diensten die zij als online marketing bureau bieden. Hierbij kan jij denken aan SEO, SEA, Sociale Media en e-mailmarketing. Voeg altijd minstens 4 sitelinks toe aan een campagne. De titel van de sitelink mag maximaal 25 tekens bevatten en de eerste en tweede beschrijving maximaal 25 tekens.
Highlights
Met een highlight extensie kan jij bepaalde items benadrukken in jouw advertentie. Deze moeten onder de 25 tekens zijn en hiervoor worden vaak USP’s gebruikt. Vaak voeg je ook minstens 4 highlights toe aan een campagne. Voorbeelden voor highlights kunnen zijn:
- 10 jaar ervaring
- Gratis verzending
Bel
Met een bel extensie kunnen mensen direct contact met jouw opnemen er wordt dan een belknop laten zijn bij jouw advertentie. Dit wordt voornamelijk gebruikt bij campagnes die gericht zijn op diensten. Voor nooddiensten is het helemaal een goede extensie. Deze extensie zorgt dan ook voor een hoge conversiepercentage. Daarnaast biedt je potentiële klanten al gelijk de kans om een actie uit te voeren.
Promotie
Heb jij een speciale actie bijvoorbeeld met black Friday? Met een promotie extensie kan jij speciale acties onder de aandacht brengen. Deze worden dan laten zien in jouw advertentie en als er op geklikt wordt, wordt de bezoeker gelijk doorgestuurd naar de actiepagina van jouw website. Onder de advertentie zien zij dan bijvoorbeeld 15% op de hele collectie van 15 maart tot 22 maart. Als je een promotie extensie aanmaakt moet jij ook altijd een start- en einddatum aangeven.
Prijs
Met een prijs extensie kan jij specifieke producten of diensten benoemen en de hierbij behorende prijzen. Dit wordt vaak ingezet voor varianten van producten. Hierbij kan jij denken aan smaken en diverse groottes en maten. Per extensie die jij hiervoor aanmaakt kan jij maximaal 8 producten toevoegen.
Website-informatie
Met een website-informatie extensie heb jij de mogelijkheid om meer specifieke informatie te delen. Deze extensie kan voor verschillende componenten ingezet worden zoals, aanbevolen hotels, bestemmingen, buurten, cursussen, dekking, merken, modellen, services, shows, studieprogramma’s, typen en voorzieningen. Per website-informatie extensie kan jij maximaal 10 verschillende items toevoegen, die elk weer uit maximaal 25 tekens mogen bestaan.
Leadformulier
Met een leadformulier kan een potentiële klant direct een formulier invullen vanuit jouw advertentie, zonder jouw website te bezoeken. Op deze manier kan jij al een conversie binnenkrijgen voordat de potentiële klant op jouw website is geweest.
App
Met een app extensie kan jij een potentiële klant door sturen naar jouw app. Deze wordt vaak ingezet voor het promoten van een mobiele app. De extensie zie jij vaak op bij de advertenties van kledingwinkels. Tegenwoordig hebben bijna alle kledingwinkels een app. Deze wordt dan ook bij al hun advertenties gepromoot. De reden hiervoor is dat het conversiepercentage in een app meestal hoger ligt dan op de webshop zelf. Daardoor willen bedrijven vaak graag dat jij hun app download.
Welke extensie(s) ga jij inzetten voor jouw Google Ads campagnes? Of maak jij al gebruik van deze extensies?