Val met jouw HTML banners op in het online display netwerk ter opzichte van jouw concurrenten.
HTML5 banners worden op verschillende apparaten gezien, zoals computers en telefoons. Zo kan één klant jouw bedrijf op meerdere platformen en/of apparaten tegenkomen.
Vergeleken met de traditionele banners hebben HTML5 banners een snelle laadtijd, waardoor de bounce rate lager wordt.
Op het moment zijn 5 html banners het meest bekeken formaat in het display netwerk. Jij kan met jouw advertenties natuurlijk niet achterblijven. Een goede banner bestaat uit een goed design, branding, animatie, propositie en CTA. HTML5 banners zorgen voor meer kliks op jouw advertenties en een opvallende plek in het Display netwerk. Door de animatie wordt er meer aandacht van de bezoeker getrokken wat weer conversie verhogend is. Met een goede HTML banner krijgt jouw bedrijf een hoge attentiewaarde en klikconversie.
Verder zorgt een HTML banner ook nog voor een multichannel bij jouw doelgroep. Het kan namelijk gebruikt worden op verschillende platformen, waardoor jouw doelgroep de banner op verschillende plekken tegenkomt.
Een 5HTML banner is een geanimeerde banner die gebruikt wordt in het display netwerk. Het is een vloeiende animatie van zowel tekst als beeld wat zorgt voor een hogere klinkconversie. Steeds meer bedrijven zetten ook een interactief element op de banner om nog meer boven de concurrentie uit te springen. De banners kunnen ingezet worden op advertentieplatformen als Google Ads, DV360, Adform, AppNexus, Awin en Affiliates. HTML5 banners komen in verschillende formaten. Bij Google Ads upload jij ze bijvoorbeeld in 10 verschillende formaten. De bestandsgroottes zijn over het algemeen laag waardoor ze snel laden en een goede gebruikerservaring bieden.
HTML5 banners kan je gebruiken voor digitale advertentiecampagnes op platformen zoals Google en META. Met geavanceerde targetopties kan jij ervoor zorgen dat jouw banners aan een specifieke doelgroep laten zien worden. Bovendien kan jij ze ook gebruiken voor een remarketing campagne. Andere targeting doeleinden waar jij aan kan denken zijn demografie, interesses en gedrag.
Hieronder leest jij de meest gestelde vragen die wij binnen krijgen over HTML5 banners. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.
HTML5-banners zijn digitale advertenties gemaakt met HTML5-technologie. Ze verschillen van traditionele banners door hun vermogen om geavanceerde animaties, interactieve elementen en multimedia-inhoud te bevatten. Het gebruik van HTML5 biedt meer flexibiliteit en creatieve mogelijkheden dan standaard afbeeldingsformaten zoals JPEG of GIF.
HTML is de basisversie van Hypertext Markup Language en heeft verschillende versies doorlopen. HTML5 is de huidige HTML versie met nieuwe functies die ook element als video en audio ondersteund.
In een goede HTML5 banner staat de boodschap die jij wilt weergeven, een animatie of interactief element, logo of slogan en een media item. Daarnaast is de banner altijd in de huisstijl ontworpen.
De formaten die voor Google Ads nodig zijn, zijn als volgt: 320 x 50, 480 x 32, 320 x 100, 468 x 60, 728 x 90, 300 x 250, 320 x 480, 480 x 320, 768 x 1024, 1924 x 768.
HTML5 banners laden sneller omdat ze geen extra plugins zoals Flash vereisen, gebruikmaken van efficiënte webtechnologieën zoals CSS3 en JavaScript, en asynchroon kunnen laden. Ze profiteren van geoptimaliseerde grafische elementen, browsercaching, minder HTTP-verzoeken, moderne compressietechnieken zoals Gzip, en CDNs (Content Delivery Networks). Deze factoren zorgen voor efficiëntere laadtijden, een betere gebruikerservaring en lagere bounce rates.
Bedrijfsgegevens
U gaat akkoord met onze algemene voorwaarden, privacy verklaring en cookiebeleid door gebruik te maken van deze website.
Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.