Hoe maak je een Google Mijn Bedrijf aan?.

Als jij een eigen bedrijf hebt is een Google mijn bedrijf ontzettend belangrijk voor jouw online zichtbaarheid. Maar wat is dit nu eigenlijk precies en hoe maak jij dit aan? Dat leggen wij in deze kennisbank aan jou uit.

Als jij een eigen bedrijf hebt is een Google mijn bedrijf ontzettend belangrijk voor jouw online zichtbaarheid. Maar wat is dit nu eigenlijk precies en hoe maak jij dit aan? Dat leggen wij in deze kennisbank aan jou uit.

Wat is Google mijn bedrijf?

Google mijn bedrijf is een tool van Google die jij gratis kan gebruiken. Je kan dit wel ook een gratis vermelding van jouw bedrijf noemen in de Google zoekresultaten. Hiermee kunnen potentiële klanten jouw bedrijf in de zoekmachine en Google Maps naar voren zien komen.

Welke belangrijke bedrijfsgegevens worden dan gezien?

Met een Google mijn bedrijf kan jij een aantal kritieke bedrijfsgegevens aan jouw potentiële klanten laten zien. Als eerst de Google bedrijfsreviews, jouw locatie(s), contactgegevens en jouw diensten.

Hoe maak je een Google mijn bedrijf aan?

In een kort stappenplan gaan wij aan jou uitleggen hoe jij jouw Google bedrijfsprofiel kan aanmaken. Om dit doen heb jij wel een aantal dingen nodig. Heb jij deze items nog niet, maak deze dan eerst aan. De items die jij nodig hebt zijn:

  • Google Account / Gmail account (Heb jij nog geen Google Account lees dan in deze kennisbank hoe je er één aanmaakt.)
  • Postadres voor jouw bedrijf i.v.m. verificatie
  • Een telefoonnummer en emailadres

Houd uiteraard naast deze gegevens al jouw bedrijfsgegevens bij de hand, zodat je deze gemakkelijk kan toevoegen.

Het stappenplan:

Stap 1. Ga naar https://business.google.com en log hierin op jouw Google account.

Stap 2. Vul jouw bedrijfsnaam in en een relevant bedrijfscategorie

Je ontvangt als eerste een scherm waarin jij jouw bedrijfsnaam moet invoeren. In dit document vind je ook aanbevelingen van mogelijke bestaande bedrijfsprofielen, zodat er geen dubbele bedrijfsprofielen ontstaan. Als jouw bedrijf daar aanwezig is, kan je jij jouw bedrijfsprofiel moeten claimen, lees deze kennisbank voor meer informatie. Als jouw bedrijf daar niet bij hoort, vervolg je met het creëren van je nieuwe Google Bedrijfsprofiel.

Vervolgens kan jij jouw bedrijfstype opgeven. Hierbij kan jij kiezen uit 3 types: online retail, lokale winkel en servicebedrijf. Hierna vul jij jouw bedrijfscategorie toe. Deze kies je uit de bestaande lijst van Google wat uit 3900 categorieën bestaat. Je mag hierbij maximaal 10 categorieën toevoegen, zorg ervoor dat deze wel allemaal relevant zijn.

Stap 3. Geef jouw adres op en/of servicegebied

Dit is een optionele optie, maar als dienstverlener is dit aan te raden om gebruik van te maken. Hiermee kan jij namelijk aan Google laten weten in welke gebieden jij services aanbiedt.

Stap 4. Voeg jouw telefoonnummer en website toe

Een telefoonnummer is verplicht om in te vullen bij het aanmaken van een Google mijn bedrijf. Het toevoegen van een website is optioneel, dit is echter wel aan te raden.

Stap 5. Geef een geldig postadres op

Nu komt jij al bij het verificatie proces van jouw Google Bedrijfsprofiel. Hierbij geeft jij jouw adres op. Vervolgens zal jij ij binnen enkele dagen een envelop in de brievenbus ontvangen. In deze envelop bevindt zich een unieke code met deze code kan jij verifiëren dat jij echt de eigenaar van het bedrijf bent. Let wel op! In sommige gevallen kan deze code ook via mail of sms verstuurd worden.

Stap 6. Voeg jouw informatie toe

Voeg vervolgens alle informatie toe van jouw bedrijf zoals jouw openingstijden, adres, beschrijving, afbeeldingen en een logo.

 

Tips voor het optimaliseren van jouw bedrijfsprofiel

  1. Foto’s
    Het is belangrijk om duidelijke en scherpe foto’s toe te voegen aan jouw bedrijfsprofiel. Als je foto’s gaat toevoegen moeten deze voldoen aan de richtlijnen van Google. Ze moeten onder andere minimaal 720 pixels breed en hoog zijn en geüpload worden in een JPG of PNG bestand. Voeg tenminste 1 omslagfoto toe en 1 logo. Daarnaast is het ook aan te raden om nog minstens 3 bedrijfsfoto’s toe te voegen. Foto’s die jij kan toevoegen zijn bijvoorbeeld van jouw gevel, interieur en diensten.
  2. Reviews
    Verzamel constant reviews bij jouw klanten, zodat jouw bedrijf stijgt in de resultaten en potentiële klanten weten wat zij kunnen verwachten.
  3. Producten / diensten toevoegen
    Voeg producten en diensten toe aan jouw Google mijn bedrijf. Verkoop je bepaalde producten tegen een vastgestelde prijs? Je hebt de mogelijkheid om deze met foto, prijs en beschrijving aan jouw bedrijfsinformatie toe te voegen. Je kunt ook een link naar jouw productpagina toevoegen. Je hebt de mogelijkheid om de productinformatie op je Google bedrijfsprofiel te beheren en te wijzigen via het kopje ‘Producten’ in de sidebar van Google Mijn Bedrijf. Als je een horecabedrijf bent of een restaurant kan jij ook jouw menu toevoegen aan jouw bedrijfsprofiel.
  4. Beschrijving
    Voeg een beschrijving toe van jouw bedrijf. Deze beschrijving mag maximaal 750 tekens zijn. Het is verstandig om hier jouw belangrijkste diensten en zoekwoorden in te noemen en te eindigen met een call-to-action.
  5. Google posts aanmaken
    Plaatst regelmatig Google post in jouw bedrijfsprofiel.

 

Is het Google Mijn Bedrijf profiel aanmaken gelukt? Zo niet, neem dan gerust eens contact op met onze specialisten. Wij helpen jou graag.

ONLINE
MEER
SUCCES.NL

Heb je vragen of wil je meer weten over onze dienstverlening. Neem dan contact met ons op. 

NIEUWSBRIEF

Blijf altijd op de hoogte

Dit is alleen bedoeld voor artikelen, geen spam, nieuwe producten etc.

99%

Gratis scan

Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.