Hoe maak je een Google Tag Manager aan?.

In deze gids leggen wij stap voor stap uit hoe jij een Google Tag Manager account aanmaakt.

Google Tag Manager (GTM) is een krachtig hulpmiddel voor marketeers en website-eigenaren die meer inzicht willen krijgen in het gedrag van hun bezoekers. Met GTM kun je eenvoudig verschillende tags toevoegen, zoals Google Analytics, conversietracking, remarketingcodes en meer, zonder dat je telkens de code van je website hoeft aan te passen. In deze gids leggen wij stap voor stap uit hoe jij een Google Tag Manager account aanmaakt.

Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) is een gratis tool van Google waarmee je eenvoudig en efficiënt verschillende soorten trackingcodes, of ‘tags’, op jouw website of app kunt beheren en implementeren. Een tag kan bijvoorbeeld een stuk code zijn voor Google Analytics, Facebook Pixel, conversietracking of andere marketing- en analytische tools. Met GTM kan jij deze tags zonder technische kennis en zonder directe toegang tot de websitecode toevoegen en aanpassen. De tool biedt een overzichtelijke interface waarmee jij al jouw tags op één plek kunt beheren en het vermindert de kans op fouten door de noodzaak voor handmatige codewijzigingen op jouw site te verminderen.

Waarom is Google Tag Manager belangrijk om te hebben?

Google Tag Manager is belangrijk omdat het marketeers en websitebeheerders meer controle en flexibiliteit geeft over hun tracking- en marketinginitiatieven. Met GTM kun je snel tags toevoegen, wijzigen of verwijderen zonder afhankelijk te zijn van een ontwikkelaar, wat zorgt voor snellere aanpassingen en optimalisaties. Daarnaast helpt GTM je de prestaties van jouw website te verbeteren door tags efficiënter te laden, wat kan bijdragen aan een betere laadsnelheid van de site. Door al je trackingtools centraal te beheren, zorgt GTM ervoor dat je gemakkelijk kunt inspelen op veranderingen in je marketingstrategie en beter inzicht krijgt in het gedrag van je bezoekers, waardoor je uiteindelijk effectievere beslissingen kunt nemen.

Stappenplan Google Tag Manager aanmaken

Stap 1. Meld je aan bij Google Tag Manager

Dit kan jij doen op de volgende website: https://marketingplatform.google.com/intl/nl/about/tag-manager/. Dit is wat jij te zien krijgt en klik rechtsboven op inloggen en aanmelden met jouw Google Account. Heb je nog geen Google Account? Lees dan in dit artikel hoe jij er één aanmaakt.

Stap 2. Account/container aanmaken

Klik op het lichtblauwe knopje account aanmaken.

Vervolgens kom jij terecht op het blad wat jij hieronder ziet. Stel hier de juiste gegevens van jouw bedrijf in.
Bij account instellen kan je bij accountnaam jouw bedrijfsnaam invoeren en het land invoeren waarin je actief bent. Bij jouw containernaam vul jij jouw domeinnaam in en vervolgens kies je als doelplatform internet. Klik vervolgens op verder en accepteer de algemene voorwaarden indien jij hier akkoord mee gaat.

Stap 3. Tagmanager koppelen aan jouw website

Vervolgens moet jij jouw website nog koppelen aan jouw Google Tag Manager. De code die jij hier voor nodig hebt krijg je meteen te zien. Voeg de aangegeven code op de juiste plek toe. Je kan hier ook Google Tag Manager plugins voor gebruiken. Weet jij niet hoe je dit moet toevoegen? Vraag dan of jouw webbouwer dit voor je kan doen.

Is het gelukt om jouw Google Tag Manager te installeren?

Google Tag Manager (GTM) is een krachtig hulpmiddel voor marketeers en website-eigenaren die meer inzicht willen krijgen in het gedrag van hun bezoekers. Met GTM kun je eenvoudig verschillende tags toevoegen, zoals Google Analytics, conversietracking, remarketingcodes en meer, zonder dat je telkens de code van je website hoeft aan te passen. In deze gids leggen wij stap voor stap uit hoe jij een Google Tag Manager-account aanmaakt.

 

ONLINE
MEER
SUCCES.NL

Heb je vragen of wil je meer weten over onze dienstverlening. Neem dan contact met ons op. 

NIEUWSBRIEF

Blijf altijd op de hoogte

Dit is alleen bedoeld voor artikelen, geen spam, nieuwe producten etc.

99%

Gratis scan

Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.