SEA uitbesteden IJsselstein

Dé SEA strategie die past bij jouw bedrijf en ambitie.

10+ jaar ervaring

In de online marketing branche

13+ miljoen campagnes

Marketing campagnes opgezet

8+ miljoen uitgegeven

Advertentiebudget uitgegeven

100+ succesverhalen

Van bedrijven die wij met marketing hebben geholpen

Hoe start je met SEA?

Wil je starten met SEA en vraag je je af hoe dit traject zich precies verloopt? Als eerst moet je natuurlijk een specialist kiezen waar je de SEA bij wilt uitbesteden. Vervolgens vraag je een offerte aan. Als je bij ons een offerte aanvraagt verloopt het traject als volgt:

Kennismakingsgesprek via de telefoon

Zodra je een offerte hebt aangevraagd zullen wij snel telefonisch contact met u opnemen. In dit contactmoment zullen wij kennis met elkaar gaan maken. Wij als SEA specialisten willen graag weten wie jij als ondernemer bent. Daarnaast maken wij graag kennis met jouw bedrijf. Dit wordt allemaal in dit eerste gesprek besproken.

Vrijblijvende scan/analyse of kansenonderzoek

Na het kennismakinggesprek zullen wij de huidige stand van zaken voor jouw onderzoeken. Dit zal zich uiten in een vrijblijvende scan/analyse of een kansenonderzoek. Hierdoor kan jij heel goed zien waar de kansen voor jouw bedrijf liggen.

Uitgebreider kennismakingsgesprek

Nu kunnen wij een uitgebreider kennismakingsgesprek gaan voeren. Hierbij wordt onder andere de scan/analyse uitgebreid besproken. Daarnaast bespreken wij jouw doelstellingen, ambities en de bedrijfsplannen om de scan/analyse concreet te maken.

Offerte

Na aanleiding van dit uitgebreidere gesprek zullen wij een offerte voor je opstellen. Deze offerte lichten wij het liefst persoonlijk toe. Als je dan nog vragen hebt of er nog onduidelijkheden zijn kunnen wij dit goed voor je uitleggen.

Ben je akkoord?

Als je akkoord bent met de offerte gaan wij direct voor je aan de slag. Het SEA traject voor jouw bedrijf gaat nu echt beginnen.

Tijdens het traject

Als je een SEA traject bij ons start kan je rekenen op maandelijkse evaluaties, rapportages etc. De hoeveelheid evaluaties is volledig afhankelijk van jouw wensen. Dit zullen wij van te voren bespreken en zo kunnen wij aan jouw behoeftes voldoen.

Kunnen we al voor je aan de slag?

Vraag direct een vrijblijvende scan aan. De scan geeft je inzicht en handvatten om betere beslissingen te maken. Cruciaal als je het ons vraagt. Knop op de knop hieronder om de scan aan te vragen.

Liever direct contact?

Ben je klaar om jouw organisatie te laten groeien? Wil je meer weten over onze diensten? Of ben je op zoek naar advies zonder verdere verplichtingen? Neem dan contact met ons op via de beschikbare contactopties.

Veel gestelde vragen over SEA

Hieronder een aantal vragen die ons regelmatig worden gesteld. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, stuur dan een mail naar: info@onlinemeersucces.nl
Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, in het Nederlands wordt het ook wel zoekmachine adverteren genoemd. SEA is te herkennen aan de betaalde zoekresultaten. Als je kiest voor het adverteren op Google kunnen jouw advertenties ook zichtbaar worden op aangesloten platformen, YouTube, en Gmail. Aan Google betaal je dan de kliks per advertentie. Deze vorm van marketing stelt je in staat om snel te adverteren en gericht op een brede of specifieke doelgroep.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Bij SEA moet je betalen wanneer er iemand op je advertentie klikt. Een andere eigenschap van SEA is dat het een meetbare vorm van online marketing is. SEO gaat net wat anders te werk, je betaalt hierbij namelijk niet in kosten per klik. Hierbij is het doel om organisch vindbaar te worden in bijvoorbeeld de zoekmachine Google. Dit is dan ook een langzamere vorm van marketing.

Wat is het doel van SEA?

Het streven van SEA is het vergroten van de conversies, wat kan inhouden het verkrijgen van leads of verkoop. Wat voor jouw als ondernemer natuurlijk tot meer omzet moet resulteren, waardoor jij als ondernemer uiteindelijk kan gaan groeien.

Wat is het verschil tussen Google Adwords en Google Ads?
Google Ads is de nieuwe naam voor Google Adwords. Google heeft aangegeven dat de nieuwe naam beter past bij alle mogelijkheden die het advertentieplatform nu heden ten daags te bieden heeft. Het woord ‘Adwords’ lijkt toch alleen te gaan over adverteren op woorden (ad van advertentie en words van woorden). Google Adwords of Google Ads is allang veel meer dan een zoekwoord gedreven advertentieplatform, want je kunt namelijk al een tijdje adverteren op interesses, in-market categorieën, affiniteitsgroepen en nog veel meer andere mogelijkheden. De naamsverandering van Google Adwords naar Google Ads, het maakt niets uit, het platform blijft nog steeds een effectieve manier waarmee je de doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken.
Waarom SEA uitbesteden?

Het opzetten en activeren van een SEA campagne kost aanzienlijk veel tijd en vraagt om bepaalde expertise. Als je dit zelf aanpakt, zal het veel van je tijd in beslag nemen, tijd die je anders aan de essentiële taken van jouw bedrijf zou kunnen besteden. Bovendien merken we vaak dat er veel geld verloren gaat wanneer ondernemers zelf met SEA beginnen. Dit is vaak gerelateerd aan de beperkte ervaring die ondernemers in dit vakgebied hebben. Door je SEA uit te besteden kan je dit allemaal voorkomen en weet je dat het in één keer op de juiste manier gebeurt. In principe hoef je er zelf niet meer naar om te kijken en kun jij je volledig concentreren op je eigen onderneming.

Wat zijn de voordelen van SEA?

Wat voor veel mensen als een voordeel gezien wordt is dat SEA een snellere vorm van marketing is. Het tweede voordeel is dat het snelle vorm van marketing is, wat ook nog eens meetbaar is. Dat zorgt ervoor dat campagnes volledig geoptimaliseerd kunnen worden. Zo kan jij alles uit je campagne halen. Je kan precies zien wat goed werkt en wat minder en daar volledig op inspelen. Het kan jouw meer naamsbekendheid, klanten en omzet geven.

Hoeveel betaal je voor SEA?

Bij adverteren op SEA betaal je kosten per klik, ook wel Adspend genoemd. Het maandelijks te besteden bedrag bepaal je zelf. Een SEA deskundige kan ervoor zorgen dat jouw Adspend elke maand optimaal besteed wordt. Naast je Adspend betaal je elke maand een bedrag aan de vakspecialist. Dit bedrag is voor het beheer en de optimalisatie van jouw Google Ads account. Begin je net met SEA? Dan krijg je nog te maken met een eenmalig opstart bedrag.

99%

Gratis scan

Na het invullen van het formulier, zullen we direct contact met je opnemen om de scan te bespreken.

99%

Vraag ‘m aan.