SEA specialist Den Haag

Wij maken voor bedrijven in Den Haag goed presterende SEA campagnes in Google die zorgen voor meer klanten en omzet.

Gratis SEA scan twv €75,-

8 jaar

Ervaring met SEA en bedrijven geholpen door hun SEA te beheren.

5 miljoen

Euro aan advertentiekosten uitgegeven om bedrijven te helpen met SEA.

10 miljoen

SEA campagnes opgezet om bedrijven te laten groeien met SEA.

Adwords

Wat is SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising, hiermee wordt het betaald adverteren in zoekmachines bedoeld. Ik focus mij vooral op Google. Het programma waarmee je advertenties in Google kunt maken heet Adwords of Google Ads. Er zijn hoofdzakelijk vijf soorten advertenties mogelijk in Adwords, namelijk shopping advertenties, zoekadvertenties, display advertenties, applicatie advertenties en video advertenties.

  • De shopping advertenties zijn voornamelijk bedoeld voor webshops en zorgen ervoor dat je kunt adverteren met alle producten van jouw webshop.
  • De zoekadvertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren op specifieke zoektermen en daarmee kun je een gunstige positie in Google krijgen.
  • De display advertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren met visuele en/of tekst advertenties op andere websites.
  • De applicatie advertenties zijn voornamelijk bedoeld voor applicaties en zorgen ervoor dat je mensen kunt stimuleren om een app te downloaden.
  • De video advertenties zorgen ervoor dat je kunt adverteren met zelfgemaakte video’s op Youtube.
Met deze vijf soorten advertenties kun je online beter gevonden worden. Lokaal gevonden worden, zoals in Den Haag of gevonden worden in heel Nederland, het is allemaal mogelijk. Het is ook mogelijk om op een specifieke zoekterm op de eerste positie te staan. De keuze is eindeloos.

Het spel van advertenties maken, zoekwoorden uitkiezen, biedingen instellen, concurrentie analyseren en flink optimaliseren gebeurd allemaal in het programma Google Adwords.

Resultaat met Adwords

Optimaal resultaat

Wil je meer resultaat uit jouw SEA advertenties halen, zodat jouw onderneming verder kan groeien? Wij denken met je mee en voeren het voor je uit.

De voordelen van SEA

Meer relevante bezoekers

Wil je op specifieke zoektermen gevonden worden? Dat is mogelijk, want je kan op elke zoekterm adverteren.

Direct een goede positie

Wil je een toppositie op een bepaald zoekwoord? Dat is mogelijk, want je kunt zelf de positie bepalen.

Continue meer bezoekers

Wil je continue bezoekers op je website? Dat is mogelijk, want elke dag zijn er potentiële klanten op zoek naar jou.

Verbeter je lokale vindbaarheid

Wil je beter gevonden worden binnen jouw regio? Dat is mogelijk, voor elke plaatsnaam kun je advertenties maken. 

SEA specialist

Kennis van zaken

Wil je graag dat een specialist kijkt naar jouw SEA advertenties, zodat jij je kunt focussen om de dagelijkse gang van zaken? Neem dan even contact op.

SEA specialist

SEA specialist

Mijn naam is Thomas Haring en de afgelopen 8 jaar heb ik veel bedrijven geholpen met SEA. Ik heb met lokale en landelijke dienstverlenende organisaties gewerkt, maar ook met webshops die actief zijn in alleen Nederland, maar ook ver daarbuiten, zoals Spanje, Frankrijk, Italië en zelfs Denemarken en Polen.

Ik heb gemerkt dat iedere onderneming uniek is. Als je dat doorvertaald naar een SEA strategie, dan is het logisch dat een lokale dienstverlenende partij een andere strategie nodig heeft, dan een internationale B2B business. Ik ben goed in het bepalen van een duurzame SEA strategie die aansluit bij jouw onderneming.

SEA kan voor iedereen goed werken. De vraag is alleen hoe goed kan het voor jou werken. SEA kan pas goed worden benut als je veel kennis hebt, maar SEA wordt pas lucratief als je veel ervaring hebt en het liefst in diverse branches. De combinatie tussen weten hoe je het moet doen en weten wat je precies moet doen is goud waard.

Waarom je met SEA moet beginnen wordt vaak bepaald door de ondernemer. Redenen kunnen zijn: meer klanten, meer omzet, meer zichtbaarheid, meer bereik in een groter gebied, meer zichtbaarheid in een lokaal gebied, bijvoorbeeld in regio Den Haag. Ik kan je daarbij helpen. Dus heb je interesse? Vraag dan een gratis scan aan.

SEA scan

Ik help graag bedrijven in Den Haag met het opzetten en verbeteren van SEA campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis SEA scan aan.

SEA zelf doen?

SEA specialist of zelf doen?

SEA uitbesteden of zelf doen, dit hangt af van een aantal factoren, namelijk hoeveel tijd heb je, hoeveel interesse heb je,  hoe leergierig ben je, hoe snel krijg je iets in de vingers en hoeveel risico durf je te lopen.

Als je veel tijd hebt, erg leergierig bent, alles snel in de vingers hebt en bereidt bent veel leergeld te investeren, dan is het logisch om te kiezen voor SEA zelf doen. Echter adviseer ik je dan wel om een SEA coach te nemen of een SEA opleiding te volgen.

Heb je helemaal geen zin in die studieboeken of krijg je al hoofdpijn van het idee om het allemaal zelf te doen, dan zou ik kiezen voor een SEA bureau, Adwords bureau of Google Ads bureau.

Als je kiest voor een SEA bureau, waarbij je dus kiest voor SEA uitbesteden, dan betekent dat niet dat je totaal niets meer voor hoeft te doen, tenminste voor 90% hoef je niets te doen. Het is namelijk belangrijk dat de SEA specialist of SEA expert weet wat er allemaal loopt binnen jouw onderneming.

Bijvoorbeeld, als de stroom in Den Haag ineens uitvalt of als je al een te volle agenda hebt, dan is het belangrijk dat de advertenties wat minder hard draaien. Ik kan je hierbij ondersteunen op elk gewenst moment.
Adwords tijd en geld besparen

Bespaar tijd en geld

Wil je graag al die hoofdpijn besparen of heb je geen zin/tijd om het allemaal zelf uit te vogelen? Besteedt het dan uit aan een professionele partij.

De voordelen van een SEA bureau in Den Haag

Laat experts aan het werk

Je hoeft geen kennis op te doen, want ik heb die kennis al in huis en zet die kennis in om jou te helpen.

Focus op je eigen bedrijf

Je hoeft geen focus te verliezen, want ik zorg voor een betere zichtbaarheid in Google.

Geen leergeld betalen

Je hoeft geen leergeld te betalen, want ik weet hoe je direct goed van start kan gaan met SEA.

Geen tijdverspilling

Je hoeft geen zee van tijd te investeren, want ik help je om jouw vindbaarheid in Google te vergroten.

SEA marketing

Omzet uit SEA

Heb je altijd het gevoel gehad dat er meer te halen valt in jouw markt en zit dat je dwars? Met de juiste SEA strategie kun je meer omzet realiseren.

Zoekmachine marketing

SEA marketing

Iedereen wil meer omzet. De snelste weg naar meer omzet is meer marketing. Zo simpel is het. Je kunt alles proberen, maar als potentiële klanten je niet kunnen vinden, dan houdt het op. 

Naast mond op mond reclame is de vindbaarheid op Google het belangrijkste. Bijna iedere klantreis start met enkele globale zoekopdrachten in Google. Daarna worden de zoekopdrachten specifieker. Na het vinden van het juiste bedrijf of de geschikte persoon, wordt er een afspraak gemaakt of bestelling geplaatst.

Als je niet vindbaar bent in die vereenvoudigde klantreis, dan krijg je minder klanten. Zorg er dus voor dat je vindbaar bent in Google. Dit kan je op verschillende manieren doen. Je kunt hard werken aan je zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO, of je kunt gaan Adverteren op Google.

Adverteren in Google is de snelste en meest doelgerichte manier om online zichtbaar te zijn in Google, want met SEO duurt het meestal iets langer voordat je echt zichtbaar bent in Google. Met SEA marketing kun je vrijwel direct een mooie positie claimen en als je het goed doet, dan krijg je ook meteen bezoekers naar je website.

Bij zo’n belangrijk marketing kanaal, zoals SEA, kan het fijn zijn om een SEA expert of SEA specialist in te huren, want SEA is totaal niet gratis. Het advertentieplatform kan behoorlijk in de papieren lopen als je niet uitkijkt. Wil je weten welke kansen jij kan benutten met effectieve SEA campagnes? Vraag dan een gratis scan aan.

SEA specialist kosten

SEA specialist? Wat zijn de kosten? Wat de investering is voor het opzetten, inrichten en beheren van een SEA account verschilt per soort onderneming. Hierbij zijn een aantal factoren bepalend, zoals aantal producten, aantal diensten, lokaal, landelijk, focus op leads, focus op naamsbekendheid etc. In iedere situatie bestaat de investering uit de volgende drie zaken die hieronder worden toegelicht.

SEA
budget

Het adverteren op Google kost geld. Deze kosten worden door Google in rekening gebracht en noemen wij SEA budget.

SEA
opstartkosten

Wij werken met opstartkosten. Dit is het aantal uur dat wij nodig hebben om jouw SEA account op te zetten.

SEA
beheerskosten

De beheerskosten zijn maandelijks terugkomende kosten. Dit is nodig om alle campagnes voortdurend te optimaliseren.

Advertentiebudget

SEA budget

SEA is bedoeld om bezoekers naar je website te krijgen. Iedere klik of interactie met jouw advertentie vraagt om een kleine investering. Het maandelijkse bedrag dat je betaald aan Google noem ik op deze pagina SEA budget.

Dit advertentiebudget is dus geen eenmalige investering. Het komt maandelijks terug en daarbij kan jij op elk moment beslissen om de advertenties te pauzeren. Dit wordt de praktijk vaak gevraagd wanneer de website eruit ligt of wanneer de website wordt aangepast. Of in andere situaties, zoals een grote verhuizing, waarbij er geen nieuwe leads kunnen worden opgevolgd. 

Tijdens het maandelijkse beheer kan het advertentiebudget ook tijdelijk verhoogd worden bijvoorbeeld rondom de feestdagen of als er speciale aanbiedingen zijn. In overleg met jou als ondernemer worden het maandelijkse SEA budget bepaald en uitgegeven, zodat je zelf nog steeds de controle hebt over jouw advertentiebudget.

Hoe hoog het SEA budget zal zijn is enerzijds afhankelijk van jouw beschikbare marketing budget en anderzijds hoe duur jouw branche is op Google. Als de marges laag zijn, dan kan er niet veel uitgegeven worden. En als je in een dure branche zit, dan zijn een paar tientjes per dag niet voldoende om er een bedrijf te laten groeien. Kortom, het maandelijkse Google Ads budget moet aansluiten bij jouw bedrijf.

Google Ads budget

Investeren en groeien

Maandelijks nieuwe leads of bestellingen via advertenties op Google krijgen? Met een maandelijkse investering kan jij jouw bedrijf laten groeien.

Google ads opstartkosten

Starten met SEA

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering al vroegtijdig worden terugverdient.

Opstartkosten

SEA opstartkosten

 De opstartkosten zijn bedoeld voor het opzetten en inrichten van jouw SEA account. In deze fase worden alle campagnes opgezet, rekening houdend met jouw doelen en soort onderneming. Het begin is belangrijk, want een goede start kan direct zorgen voor mooie resultaten. De startfase zorgt voor een kickstart van het advertentiebudget. Zodra deze fase is uitgevoerd en de advertenties live staan, zal Google direct kosten in rekening brengen. 

Tijdens de startfase maken wij ook koppelingen met diverse tools, zoals Google Analytics, Search Console en eventueel Merchant Center. Wij zorgen ook ervoor dat alle conversies en doelgroepen goed zijn ingesteld. Deze tools zijn gratis en worden ingezet om later alle campagnes te optimaliseren.

Mocht je al een aantal campagnes hebben staan, bijvoorbeeld doordat je zelf aan de slag bent gegaan of in het verleden een SEA bureau hebt ingehuurd, dan houden wij hier altijd rekening mee. Eerst kijken wij of het goed is opgezet, dan kijken wij of het verbeterd kan worden en op basis van die informatie rekenen wij de opstartkosten uit.

De kans bestaat dat hetgeen wat al is opgezet niet goed is opgezet of niet goed heeft gewerkt. In dat geval moet het SEA account opnieuw worden opgezet. Wij houden dus wel rekening met het huidige SEA account, want dit zorgt soms voor minder opstartkosten. 

Beheerskosten

SEA beheerskosten

Alle campagnes in het SEA account moeten op dagelijkse en wekelijkse basis gecontroleerd en geoptimaliseerd worden. In de praktijk wordt hier veel winst mee behaald, enerzijds door het besparen van geld bij campagne(instellingen) die niet goed werken en anderzijds door te investeren in campagne(soorten) die wel goed werken. 

Een Google account opzetten en dan nooit meer ernaar kijken, dat is niet aan te raden. Echter zien wij dit in de praktijk vaak voorbij komen. De ondernemer heeft het ooit opgezet of laten opzetten, maar heeft totaal geen tijd om het te beheren. Hiermee kan je veel geld verliezen of al snel tot de mening komen dat het niet werkt. Mijn ervaring is dat SEA altijd werkt, maar dat de vraag is hoe goed kan het voor jouw bedrijf werken….

Google is een veiling voor advertenties en op een veilig gaan prijzen omhoog en naar beneden. Het is dus mogelijk dat bepaalde advertenties niet meer worden getoond, omdat je nieuwe bod te laag is geworden als gevolg van een prijsstijging. Maar andersom kan het ook. Een advertentie kan ineens heel goed presteren, omdat de kosten per klik naar beneden zijn gegaan. 

Biedingsstrategieën, maar ook het zoeken naar nieuwe kansen, zoals nieuwe zoekwoorden, andere advertentieteksten, betere instellingen etc. vallen allemaal onder de werkzaamheden van onze SEA beheersdienst. 

Google Ads beheer

Optimaliseren en beheren

Een efficiënt en goed doordacht beheerstraject is noodzakelijk om continue meer rendement te halen uit alle lopende campagnes.

SEA werkzaamheden

SEA is een complex advertentieplatform en bevat veel mogelijkheden. Ook kan je snel veel geld verliezen. Om vooral het laatste te voorkomen en meer succes te realiseren zorgen wij altijd voor een continue beheersproces, waarbij wij de geschikte opties en functies inzetten die aansluiten bij jouw onderneming. 

SEA
functies

Wij benutten alle functies die SEA te bieden heeft. De campagnes moeten renderen en dat is het belangrijkste.

SEA
doorbouwen

Elke maand worden er nieuwe campagnes gebouwd op basis van bestaande data om groei te garanderen.

SEA
optimaliseren

Dagelijks worden de bestaande campagnes in de gaten gehouden om zo snel mogelijk te schakelen mocht dit nodig zijn.

Geavanceerde instellingen

SEA functies

De functies en opties binnen SEA zijn eindeloos. Er is zoveel mogelijk, dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien. Wij maken maximaal gebruik al die functies en opties om zodoende de kans op succes te verhogen. 

Hieronder hebben wij een aantal optimalisatiefuncties uitgelegd om jou een beeld te geven. Uiteraard zijn dit slechts simpele voorbeelden. Er is nog veel meer mogelijk met SEA.

Mobiele vs desktop bezoekers. In de meeste gevallen gaat een bezoeker vanaf een desktop sneller over tot een gewenste actie (aankoop, inschrijving etc.). Het conversiepercentage zal van een mobiele gebruiker ligt meestal iets lager. Het heeft in dit voorbeeld dus geen nut om voor zowel desktop als mobiel hetzelfde per interactie te betalen. Dit kan geoptimaliseerd worden door biedingen te wijzigen.

Landelijke vs lokale advertenties. In sommige gevallen zijn potentiële klanten op zoek naar een lokale partij. Zij willen namelijk een dienst of product kopen bij een lokale ondernemer. In zo’n situatie zijn lokale advertenties die specifieke gericht zijn op een bepaalde locatie in combinatie met een dienst of product het meest effectief. De potentiële klant moet het gevoel krijgen dat jouw bedrijf in de regio zit.

Google Ads functies

De juiste strategie

Strategie en visie zorgen voor doelgerichte campagnes. De mogelijkheden binnen SEA zijn eindeloos, maar moeten wel uitsluiten bij de juiste strategie.

Google Ads verbeteren

De juiste werkzaamheden

Met de juiste strategie kan jouw SEA account uitgebouwd worden, zodat er in een vroeg stadium al winst geboekt kan worden.

Continue op zoek naar rendement

SEA doorbouwen

Uiteindelijk wil iedere onderneming groeien in klanten en omzet. Dit wordt onder andere bereikt door uitbreiding van het SEA account. Wij zorgen continue dat er nieuwe zoekwoorden, nieuwe tekstadvertenties, nieuwe advertentie instellingen worden toegevoegd of worden getest. Deze handelingen noemen wij: ‘doorbouwen aan het SEA account’.

Een SEA account is nooit af en kan altijd worden uitgebouwd. Een onderneming staat ook nooit stil. En als ondernemer heb je misschien nieuwe ideeën of plannen, zoals nieuwe markten aanboren, diensten toevoegen, productcategorieën opzetten etc. Dit zijn allemaal doorbouwmogelijkheden voor SEA. Dus met andere woorden, wij groeien mee met de ontwikkelingen van jouw bedrijf. 

Uiteindelijk wil je als ondernemer dat iedere euro die uitgegeven wordt aan SEA zo veel mogelijk oplevert. Met de juiste strategie en door de juiste data te verzamelen, kan er heel specifieke doorgebouwd worden naar omzet verhogende campagnes.

Als wij eenmaal hebben gezien waar alle omzet vandaan komt, dan zorgen wij ervoor dat die campagnes worden uitgebreid om zodoende het maximale eruit te halen. Kortom, wij zitten nooit stil. Wij werken altijd volgens het kansen zien, kansen grijpen principe.

Continue op zoek naar kansen

SEA optimalisatie

Op dagelijkse basis controleer ik alle campagnes en kijk ik of er optimalisatie mogelijkheden zijn. Dit is enerzijds bedoeld om het vooraf besproken budget in de gaten te houden, maar anderzijds ook om snel te schakelen op eventuele kansen die wij kunnen halen uit de data. 

Daarnaast wordt er continue gekeken of het SEA account nog op koers ligt op de vooraf besproken doelstellingen. Even vluchtig kijken en vervolgens weer verder gaan met iets anders, dat zit er bij ons niet in. 

Het optimaliseren van alle campagnes is dus erg belangrijk, want hierbij wordt er gekeken of de huidige advertenties goed draaien, hoe het budget wordt uitgegeven, hoeveel acties er zijn uitgevoerd (transacties, inschrijvingen etc), op welke zoekwoorden de advertenties zichtbaar zijn etc. Deze opsomming kan eindeloos doorgaan. Het is slechts een fractie van alle werkzaamheden die te maken hebben met het optimaliseren van SEA campagnes.

Uit de praktijk is gebleken dat een goede startfase in combinatie met veel optimalisatie werkzaamheden ervoor zorgt dat SEA steeds beter gaat werken voor de onderneming. Wij groeien mee met jouw bedrijf door te zorgen dat jouw SEA account ook groeit. 

Google Ads optimalisatie

De juiste optimalisatie

Er is altijd ruimte voor verbetering, daarom wordt iedere bestaande campagne die wij in beheer hebben door ons geoptimaliseerd en gemonitord.

SEA extra's

Banner
campagnes

Banners van je producten en/of diensten op andere websites zorgt voor veel naamsbekendheid.

Video
campagnes

Video campagnes inzetten om getoond te worden op Youtube zorgt voor veel naamsbekendheid.

Dynamische
campagnes

Dynamische campagnes vergroten het bereik van je campagnes, doordat Google op zoek gaat naar interessante zoekwoorden.

Banners voor naamsbekendheid

SEA displaycampagnes

Binnen SEA kun je adverteren met banners. De banners worden dan getoond op andere websites. Je bent het ongetwijfeld wel eens tegengekomen, je bezoekt een website of webshop en vervolgens zie je overal banners verschijnen van de website dat je hebt bekeken. Dit zijn remarketing display advertenties gemaakt met zelfgemaakte banners of geautomatiseerde banners. 

Met zelfgemaakte banners bedoel ik banners die door een designer zijn gemaakt en in verschillende formaten zijn aangepast, waardoor het mogelijk is om op bijna iedere website te kunnen adverteren Met geautomatiseerde banners bedoel ik de standaard templates die SEA heeft ontwikkeld om te kunnen adverteren in het display netwerk.

Display advertenties zorgen voor veel naamsbekendheid en bereik. Het display netwerk is namelijk ontzettend groot en met alle instellingen die in SEA mogelijk zijn kun je heel gericht of juist heel algemeen adverteren. 

De kosten voor deze upgrade zijn afhankelijk van het pakket. In de pakketten worden alleen de standaard templates van SEA gebruikt. Wil je graag andere banners, dan kan ik die ontwerpen tegen een meerprijs van 75 euro per uur (excl btw). Je mag ook een andere designer inhuren. Echter moet deze designer dan wel rekening houden met de richtlijnen voor een SEA display advertentie.

Google Ads displaycampagnes

Displaycampagnes

Maandelijks nieuwe leads of bestellingen via advertenties op Google krijgen? Met een maandelijkse investering kan jij jouw bedrijf laten groeien.

Google Ads videocampagnes

Videocampagnes

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Groot bereik met video

SEA videocampagnes

Binnen SEA kun je adverteren met video’s. Deze video’s worden dan voornamelijk getoond op Youtube. Op Youtube wordt de video advertentie meestal aan het begin van de video afgespeeld, maar in sommige gevallen kan de video advertentie ook tussendoor worden afgespeeld. Het ligt er maar net aan hoe de maker van de video waarop jij adverteer zijn instellingen heeft ingesteld. Na het afspelen van de video advertentie wordt je in de meeste gevallen ook nog getoond met een display advertentie op diezelfde pagina.

Video advertenties zijn in de meeste gevallen bedoeld om meer naamsbekendheid en bereik te creëren. Video advertenties worden het meest gebruikt door grote ondernemingen die in een bepaald tijdsbestek zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Daarentegen kan het in bepaalde gevallen of situaties ook erg effectief werken voor de wat kleinere ondernemers. 

De kosten van video advertenties zijn afhankelijk van het pakket. Het is wel belangrijk om te weten dat het maken van de video of video’s hier wel buiten vallen. De kosten voor het maken van een video of van meerdere video’s zijn 75 euro per uur (excl. btw). 

Dynamische tekstadvertenties

Dynamische advertenties

Dynamische campagnes zijn geautomatiseerde campagnes gecreeërd door Google zelf. Dit klikt misschien in de eerste instantie erg ingewikkeld. Google scant bij deze optie jouw website, net zoals het iedere andere website scant en gebruikt wat er op jouw website staat als brandstof om relevante zoektermen te bepalen en relevante advertentieteksten op te stellen. Erg geavanceerd dus. 

Deze optie is erg interessant bij een goed ontwikkelde website met makkelijk leesbare code (voor Google uiteraard). Bijvoorbeeld voor een grote webshop met veel belangrijke categorieën en producten, maar ook voor een dienstverlenende partij met veel diensten. De optie dekt alle gaten tussen de handgemaakte campagnes. Wat bedoel je daarmee?

Als je bijvoorbeeld adverteer op ‘SEA uitbesteden Den Haag’ en ‘SEA specialist Den Haag’, dan kan het zijn dat Google met dynamische campagnes ook gaat adverteren op ‘lokale advertenties maken in Google’. Iets waar ik bijvoorbeeld voor mijzelf misschien wel helemaal niet aan heb gedacht. Natuurlijk wel, maar voor de uitleg was het een makkelijk voorbeeld. Het gat is daarmee dus gedekt. Deze optie zorgt ervoor dat je op veel meer zoektermen zichtbaar bent, zoektermen waar je van te voren misschien helemaal niet aan hebt gedacht.

Dynamische Google Ads campagnes

Dynamische campagnes

Maandelijks nieuwe leads of bestellingen via advertenties op Google krijgen? Met een maandelijkse investering kan jij jouw bedrijf laten groeien.

SEA opties

Dynamische
calltracking

In sommige branches komen leads en sales telefonisch binnen. Om dit inzichtelijk te maken zijn er bepaalde tools nodig.

Feed
management

Voor e-commerce bedrijven is een shopping campagne onvermijdelijk. Er zijn tools nodig om een uitstekende feed te maken.

Geavanceerde conversiemeting

Dynamische calltracking

Het meten van telefoongesprekken is niet eenvoudig, maar met diverse tools is het mogelijk geworden. Wat bedoel ik precies met telefoongesprekken meten? Als de telefoon overgaat, dan wil ik als marketeer weten waar dat belletje vandaan komt. Komt dit van een advertentie in de krant of komt het van een effectieve SEA advertentie. Het kunnen meten van telefoongesprekken zorgt ervoor dat ik kan bepalen of een bepaalde SEA campagne wel werkt of niet.

De geavanceerde tools maken het voor mij ook mogelijk om te zien op welke zoektermen en via welke advertenties de bezoekers zijn binnengekomen op de website en uiteindelijk hebben gebeld. Deze informatie is ook weer cruciaal voor het optimaliseren .

Het meten van telefoongesprekken heeft wel een meer prijs bovenop de beheerskosten. Dit is vanwege de maandelijkse kosten van die geavanceerde tools. De kosten variëren, afhankelijk van het gebruik, van 29 euro tot 59 euro per maand. Als jouw website meer dan 5000 sessies per maand, dan zullen de maandelijkse kosten iets hoger zijn dan 59 euro per maand. De opstartkosten zijn 57 euro (excl btw) als ik alleen de tools opzet in Google Ads en 97 euro (excl btw) als ik de tools opzet in zowel de website als in Google Ads. 

Calltracking

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Feed management

Feed management

In de opstartkosten komen vaak de kosten voor de baten, maar met een gedegen en bewezen strategie kan die investering zich al in een vroegtijdig stadium terugverdienen.

Data management

Feed management

Channable is een systeem waarmee je feeds kunt maken voor diverse platformen, waaronder SEA. Het systeem is handig bij het maken van een kwalitatieve feeds voor bijvoorbeel Google Shopping campagnes en product display advertenties. Het maken van een feed is in de meeste gevallen alleen nodig bij een webshop. Dus heb je geen webshop, dan is deze upgrade niet van toepassing.

De kwaliteit van een feed is belangrijk voor de advertenties. Je wilt namelijk niet de verkeerde afbeelding bij een product zien staan. Hiermee verspil je geld en het geeft een verkeerd beeld van jouw bedrijf.

De upload frequentie is ook belangrijk. Wat bedoel ik hiermee? De feed moet minimaal één keer dag worden geupdatet met alle aanpassingen in de webshop, denk aan voorraad, teksten en afbeeldingen. Je wilt voorkomen dat je gaat adverteren met producten die niet meer op voorraad zijn.

De bovenstaande problemen kunnen met Channable worden opgelost. De kosten voor deze upgrade zijn gelijk aan de kosten die Channable in rekening brengt. Het opzetten van het account en het maken en/of optimaliseren van de feeds vallen onder de opstart- en beheerskosten. 

SEA scan

Ik help graag bedrijven in Den Haag met het opzetten en verbeteren van SEA campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis SEA scan aan.

SEA optimalisatie

Hieronder staan enkele activiteiten die wij uitvoeren om te zorgen dat jouw SEA campagnes succesvol worden. Al deze activiteiten vallen onder het opzetten en beheren van jouw SEA account.

Zoekwoord onderzoek

Belangrijk voor het bepalen van de doelstellingen.

Doelen bepalen

Belangrijk voor het bepalen van de strategie.

Strategie opzetten

Belangrijk voor het bepalen van de soort campagnes.

Effectieve campagnes

Effectieve campagnes passend bij de strategie en doelen.

Goede advertenties

Goede advertenties passend bij de strategie en doelen.

Efficiënte instellingen

Efficiënte instellingen passend bij de strategie en doelen.

Hoge kwaliteitsscore

Voorkom lage kwaliteitsscores in jouw advertenties.

Lage CPC

Voorkom een te hoge kosten per klik in jouw advertenties.

Hoge CTR

Voorkom lage Click-Through-Ratio in jouw advertenties.

Maandelijks rapport

Blijf op de hoogte door onze maandelijkse rapportage. 

Telefonische evaluatie​

Blijf op de hoogte door onze telefonische evaluatie.

Alles eruit halen

Ga voor een duurzame en vruchtbare samenwerking.

SEA werkwijze

Dit is mijn werkwijze. Dus wil je graag jouw SEA uitbesteden, dan zijn dit de fases die wij samen doorlopen. Door dit inzichtelijk te maken kom je niet voor verrassingen te staan.

Als eerste een persoonlijk gesprek

Ik start graag met een verhelderend gesprek om meer te weten te komen over jouw onderneming. In dit gesprek kunnen we de gezamenlijke doelstellingen voor jouw Adwords account bepalen.

De onderzoeksfase: De scan

Vervolgens onderzoek ik diverse zoekwoorden in jouw branche en kijk ik waar er kansen liggen. Daarnaast toets ik of de doelstellingen haalbaar zijn op basis van de gegevens uit het onderzoek.

De opstartfase: Alle campagnes opzetten

Na het bespreken van onze scan ga ik voor je aan de slag met het uitvoeren van de gekozen strategie. Een goede start is het halve werk, dus aan deze fase wordt veel tijd besteedt.

De optimalisatiefase: Maandelijks doorbouwen

Na het opzetten wordt er continue doorgebouwd. Het is belangrijk om continue bij te sturen en te kijken waar nog meer kansen liggen. Ik zit er bovenop en kijk dagelijks of de campagnes goed verlopen.

De evaluatiefase: Maandelijks evaluatiegesprek

Iedere maand hebben we contact. Op deze manier blijf je betrokken bij het proces en weet ik wat er allemaal speelt binnen jouw organisatie. We bespreken dan ook de statistieken uit Adwords.

De optimalisatiefase: Maandelijks doorbouwen

Na iedere evaluatie blijf ik doorgaan met het optimaliseren van jouw SEA campagnes, want het kan altijd beter, meer, goedkoper etc. We gaan altijd voor betere vindbaarheid en lagere kosten.

Veel gestelde vragen over SEA

Dit zijn enkele vragen die ik in de loop der jaren heb gekregen van andere mensen. Mocht jouw vraag hier niet bij zitten, dan kun je altijd een mail sturen naar thomas@onlinemeersucces.nl.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het is eigenlijk een verzamelnaam en gaat over het adverteren in zoekmachines. Google is de grootste zoekmachine en daarom wordt vaak gedacht dat SEA gaat over adverteren op Google. Feitelijk gaat het echter over adverteren op Bing en alle andere zoekmachines. Het programma waarmee advertenties voor Google gemaakt worden heet Google Ads. Kortom, SEA is een containerbegrip voor het adverteren op zoekmachines.

Wat is het verschil tussen Google Adwords en Google Ads?

Google Ads is de nieuwe naam voor Google Adwords. Google heeft aangegeven dat de nieuwe naam beter past bij alle mogelijkheden die het advertentieplatform nu heden ten daags te bieden heeft. Het woord ‘Adwords’ lijkt toch alleen te gaan over adverteren op woorden (ad van advertentie en words van woorden).

Google Adwords of Google Ads is allang veel meer dan een zoekwoord gedreven advertentieplatform, want je kunt namelijk al een tijdje adverteren op interesses, in-market categorieën, affiniteitsgroepen en nog veel meer andere mogelijkheden. De naamsverandering van Google Adwords naar Google Ads, het maakt niets uit, het platform blijft nog steeds een effectieve manier waarmee je de doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken.

Echter betekent een naamverandering wel dat de namen van een aantal diensten en beroepen veranderen. Eigenlijk is het vanaf de naamsverandering geen Adwords uitbesteden meer, maar Google Ads uitbesteden. Adwords bureau bestaat ook niet meer en wordt Google Ads bureau. Adwords specialist gaat vanaf nu over in Google Ads specialist. Adwords expert wordt vanaf nu Google Ads expert.

SEA scan

Ik help graag bedrijven in Den Haag met het opzetten en verbeteren van SEA campagnes in Google. Maar wil je eerst weten waar jou kansen liggen? Vraag dan nu een gratis SEA scan aan.

SEA specialist

in Den Haag

Ben je op zoek naar een SEA bureau uit de regio of wil je graag je SEA uitbesteden of ben je voor plan om een SEA expert of SEA specialist in te huren? Klik op één van de onderstaande links of zoek op plaatsnaam.

99%

Gratis scan

Vrijblijvend een complete scan van jouw website. Vraag ‘m aan.

99%

Vraag ‘m aan.