SEO adviesgesprek aanvragen?
Ik help je graag met het implementeren van de juiste SEO strategie. Maar wil je eerst weten wat op dit moment de stand van zaken is? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan.
Mijn naam is Thomas Haring en de afgelopen 8 jaar heb ik veel bedrijven geholpen met Search Engine Optimalisation, oftewel SEO. Ik heb kleine bedrijven geholpen, maar ook veel grote. Van grote webshops tot lokale dienstverlenende partijen. De kleine lokale ondernemers help ik vooral met lokaal vindbaar zijn in Google. En de grotere webshops help ik met vindbaar zijn op algemene en zeer specifieke zoektermen.
Iedere onderneming is uniek is mijn ervaring. Als ik dit doortrek naar SEO strategieën, dan is het logisch dat een lokale dienstverlenende partij een andere SEO strategie nodig heeft, dan een internationale B2B business. Een duurzame SEO strategie die aansluit bij jouw onderneming, dat is waar wij ons dagelijks mee bezig houden en hard aan werken. Zorgen dat je goed gevonden wordt op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Een heldere en impactvolle visie op SEO is van essentieel belang. Het bepaald enerzijds hoe relevant de websitebezoekers zijn, maar anderzijds zorgt het voor de juiste naamsbekendheid. Dus welke SEO strategie past bij jouw onderneming?
Wij houden ons bezig met het verbeteren van jouw posities in Google, dan kan jij je vooral richten op de dagelijkse gang van zaken, zoals het helpen van nieuwe klanten.
SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Oftewel, zoekmachine optimalisatie. Eigenlijk is het een verzamelnaam van alle processen die zorgen dat je webpagina hoger in Google komt te staan, zonder daar advertenties voor nodig te hebben. Het maken van advertenties in Google Ads heet namelijk SEA en geen SEO.
De niet betaalde zoekresultaten worden ook wel organische zoekresultaten genoemd. Dus deze webpagina gaat over het organisch hoger komen in Google. Oftewel, hoger in Google komen zonder Google daarvoor te betalen.
Organisch zoekverkeer wordt vaak gezien als gratis verkeer naar de website of webshop. In feite klopt dit, omdat je niet voor iedere klik hoeft te betalen, maar echt gratis is het niet. Je moet aan veel factoren werken om hoger in Google te komen. Deze factoren zijn te verdelen in interne en externe werkzaamheden.
Intern gaat over de website zelf, denk aan de content, websitestructuur, techniek etc. Extern gaat meer over de wereld buiten de website, zoals backlinks. Overigens zijn die slechts enkele voorbeelden van factoren die belangrijk zijn bij het behalen van een hogere positie in Google.
Door op de juiste manier met zoekmachine optimalisatie bezig te zijn, leert Google je website steeds beter begrijpen en wordt je daarmee beloond door een hogere positie in Google. Dit kan ook fout gaan, als het op de verkeerde manier wordt uitgevoerd. Daarom is het in veel gevallen verstandig om een SEO bureau, SEO specialist of SEO expert in te schakelen, zodat je hogere posities krijgt en niet lagere.
Wil je meer resultaat met SEO, zodat jouw onderneming hogere posities in Google krijgt? Wij denken met je mee en voeren het voor je uit.
Hoge posities in Google op belangrijke zoekwoorden. Het is mogelijk met zoekmachine marketing. Wat zou het voor jouw bedrijf betekenen als je direct goed vindbaar bent in Google? Wij hebben een aantal voordelen uiteengezet.
Ik help je graag met het implementeren van de juiste SEO strategie. Maar wil je eerst weten wat op dit moment de stand van zaken is? Vraag dan nu een gratis adviesgesprek aan.
Oftewel, als je veel tijd hebt, erg leergierig bent, alles snel in de vingers hebt en veel leergeld wilt betalen, dan is het logisch dat je zelf aan de slag wilt gaan. Echter adviseer ik je dan wel om op zoek te gaan naar een SEO coach of een SEO training te volgen.
Heb je geen zin in al die studieboeken of krijg je al hoofdpijn van het idee om het allemaal zelf te doen, dan zou ik je willen adviseren om te kiezen voor SEO marketing bureau.
Als je kiest voor een SEO bureau, dan betekent dat niet dat je totaal niets meer voor hoeft te doen, tenminste voor 90% hoef je niets te doen. Het is namelijk wel belangrijk dat de SEO marketing specialist of SEO marketing expert weet wat er allemaal speelt binnen jouw organisatie.
Heb je geen zin in al dat gedoe of heb je geen zin/tijd om het allemaal zelf uit te vogelen? Twijfel dan niet en kies voor een SEO bureau.
Hieronder vind je enkele vragen die wij regelmatig voorbij horen komen. Mocht jouw vraag er nog niet bij staan, laat dat dan even weten door een mail te sturen naar info@onlinemeersucces.nl.
SEO is een term die veel terug komt in de online marketing wereld. Het staat voor Search Engine Optimalization. De Nederlandse benaming voor SEO is zoekmachine optimalisatie. Met SEO verbeter je diverse aspecten van een webpagina om zodoende je website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines.
Het verschil tussen SEO en SEA is het wel of niet betalen voor kliks. SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel adverteren in zoekmachines. Als je wilt adverteren in Google, dan kan je dat doen door middel van Google Ads, voorheen Google Adwords. Als mensen op jouw organische zoekresultaten klikken, dan betaal je niets aan Google. Als mensen in de zoekresultaten op jouw advertentie klikken, dan betaal je wel voor die klik.
SEO is om diverse redenen erg belangrijk. De belangrijkste reden is het zichtbaar zijn voor potentiële klanten, oftewel voor jouw doelgroep. Met SEO kan je op lange termijn veel rendement halen uit hogere posities, mits de SEO werkzaamheden op de juiste manier worden uitgevoerd. De organische kliks zijn gratis, dus als je eenmaal een mooie positie in Google hebt geclaimd, dan zal je nog lang de vruchten kunnen plukken.
Organische zoekresultaten zijn resultaten in de zoekmachine waar je niet voor hoeft te betalen. Deze zoekresultaten worden onder de bovenste advertenties en boven de onderste advertenties getoond. Je kunt deze zoekresultaten zien als niet-gesponsorde zoekopdrachten of met andere woorden, natuurlijke zoekopdrachten. Organische zoekresultaten zijn onder andere te herkennen aan het ontbreken van de ‘Adv’ tekst. Dit staat voor advertentie. Per zoekopdracht zijn er honderden, maar vaker nog duizenden zoekresultaten.
De organische kliks zijn ‘gratis’. Maar eigenlijk klopt het woord ‘gratis’ niet helemaal. Je moet energie en tijd investeren op de gewenste positie in Google te claimen. Als je geen kennis hebt van SEO, dan kan je jezelf hierin gaan ontwikkelen door een SEO training volgen. Als je geen tijd hebt, dan kun je ook een SEO bureau inschakelen. De kosten voor het uitbesteden van SEO activiteiten is afhankelijk van hoe groot de concurrentie is op een bepaald zoekwoord. Het uurtarief van een SEO specialist met ervaring varieert tussen de €50 tot €100. Kortom, de prijzen liggen behoorlijk uit elkaar. Wil je weten wat wij rekenen, neem dan contact met ons op.
Hoe lang SEO duurt hangt af van onder andere de concurrentie op een bepaald zoekwoord, het zoekvolume op een bepaald zoekwoord en de domeinautoriteit van je website. Dus als een zoekwoord veel concurrentie en veel zoekvolume bevat en jouw website heeft een lage domeinautoriteit, dan duurt het langer om een hogere positie te krijgen. Zit je in een niche markt met minder concurrentie en minder zoekvolume en bestaat jouw website al een aantal jaar, dan duurt het gemiddeld veel minder lang om een mooie positie te krijgen. Kortom, het is afhankelijk van het zoekwoord, jouw markt en jouw website.
Advies nodig? Of wil je graag een offerte? Neem dan contact met ons op.
Ben je op zoek naar een SEO bureau uit de regio of wil je graag je SEO uitbesteden of ben je voor plan om een SEO expert of SEO specialist in te huren? Klik op één van de onderstaande links of zoek op plaatsnaam.
Bedrijfsgegevens
Website
Vrijblijvend een complete scan van jouw website. Vraag ‘m aan.
Na het invullen van het formulier zullen wij zo snel mogelijk contact met je opnemen en drinken we samen een kop koffie.